המלחמה בתופעת השוהים הבלתי חוקיים באיו"ש עולה שלב

איך מונעים את ניסיונות חציית הקו הירוק לשטח ישראל משטח פרוץ ובחושך מוחלט? באוגדת איו"ש החליטו לצאת למאבק נגד תופעת השב"חים המסוכנת: "המבצע הזה הוא רק הראשון למבצעים גדולים נוספים שיבואו אחריו". צפו

08.03.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

במסגרת מהפכת הציוד, שמובילים אנשי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בחצי השנה האחרונה, הוחלט על מעבר לנעל אחודה בצה"ל, הלא היא נעל החי"ר.

בנוסף ללוחמי הסדיר שהחלו להצטייד בנעליים החדשות, בצה"ל החליטו שלא לזנוח את לוחמי מערך המילואים שמדי שנה עוזבים את משפחתם, עולים על מדי הזית ומגיעים במטרה לתרום מעצמם לביטחונה של מדינת ישראל.

בחודשיים האחרונים, החלו גדודי המילואים הראשונים לקבל את נעלי החי"ר. בשבוע שעבר, היו אלה לוחמי גדוד 5060 של חטמ"ר יהודה ששמו ידיהם על הנעליים האדומות.

"רוב הלוחמים בגדוד שלנו הם אנשים יחסית מבוגרים המשתמשים באותן נעליים צבאיות מאז שהשתחררו. נעליים אלה שונות באיכותן מנעלי הלוחמים התקניות היום, וחלקן כבר במצב מאוד לא טוב", מספר סא"ל (מיל') דרור מגן, מפקד הגדוד. "צריך לזכור שהאנשים שלנו מגיעים מתוך אהבה לצבא ורצון לשרת את המדינה, לכן הם מצפים ליחס הולם מהצבא, כזה שיאפשר להם להגיע ולתרום בצורה המקסימלית".

לאחר שבשבועות האחרונים לוחמי הגדוד ביצעו פעילויות מבצעיות לילה אחר לילה והשיגו הצלחה מבצעית כבירה, הם זכו בביקור מפתיע של משאיות מרכז הציוד שהגיעו עד לבסיסם ב"יהודה" ומסרו להם את הנעליים החדשות.

"אנחנו מודעים למשמעות ולחשיבות מערך המילואים וחשוב לנו להראות כי הם נמצאים תמיד בראש מעייננו", מבהיר ראש ענף ההפעלה במרכז הציוד, סא"ל יוסי קרסו, מהאחראים על הפרויקט. "אנחנו עושים את מיטב המאמצים במטרה להגיע ללוחמי המילואים ולתת להם מענה הולם. אני מאמין שבשנתיים הקרובות יהיו נעליים חדשות לכל לוחם מילואים בצה"ל".

"הנעליים החדשות חשובות לנו בעיקר בגלל גאוות הלוחם והרגשתו האישית. יש אנשים שרואים ומעריכים את פעילות לוחמי המילואים - מרמת המבצעיות שלנו בשטח ועד כוח ההרתעה מול כל מי שינסה לפגוע בנו", מסכם סא"ל מגן. "מדובר במהלך מבורך, ואני בטוח שבפעם הבאה שהלוחמים שלי ייקראו לעלות על מדים - הם יהיו גאים לנעול את הנעליים האדומות החדשות ולהגיע למילואים".