החטיבה המרחבית "אפרים" מציינת 30 שנה להיווסדה

היום (רביעי), ציינה החטיבה המרחבית "אפרים" 30 שנה להקמתה בעצרת חגיגית. העצרת נערכה בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף ערן ניב, מפקדי החטיבה לשעבר, מפקדי הגדוד וחייליו מכל השנים

26.07.18
מערכת את"צ

משנת 1988, עם הקמתה של חטיבת אפרים, אחראית החטיבה על תא שטח מורכב ונרחב. שגרת החיים, ביטחונם ושלומם של תושבי הגזרה הם בראש מעייניהם של מפקדי החטיבה, לוחמיה וכלל הכוחות הפועלים בה לאורך השנים.

בזכות שילוב הזרועות בחטיבה ושיתוף הפעולה הבין ארגוני, עומדת החטיבה במשימתה בעוצמה ובדיוק המבצעי הנדרש, זאת כדי להגן על התושבים, הצירים ולמנוע פיגועים וטרור במרחב ובעורף.

"החטיבה דאגה תמיד ודואגת גם כיום לביטחון התושבים ולשגרת חייהם ולהגנה על כל אזרחי מדינת ישראל", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, "שכן החטיבה שוכנת במיקום רגיש ומשמעותי: בקרבה הגדולה ביותר למרכז הארץ ובסמיכות הגדולה ביותר לכביש חוצה ישראל, לא במקרה סיסמת החטיבה היא 'אפרים מעוז ראשי'".

"הערב חטיבת אפרים חוגגת 30 שנה להיווסדה", אמר מפקד החטיבה, אל״ם עידן כץ. "היא קמה לאור צורך מבצעי, נרקמה כחזון והפכה למציאות. חטיבה שבסיסה הערכי נשען על רעות אנשיה, מקצועיות ורצון ללמוד ולהשתפר כשכל זאת על דרך הצניעות והענווה".

הטקס היה מרגש ומשמעותי והיווה אבן דרך משמעותית במורשת החטיבה. חשוב לציין, שלמרות האירוע החגיגי כוחותינו ממשיכים ושומרים על ביטחון הגזרה. צה״ל ימשיך לפעול ימיים כלילות על מנת לשמור ולשמר את השקט הגזרתי.