מה קרה כשיחידת מורן החליטה לנעול את נעלי הריצה - ולהשתתף במרתון תל אביב?

01.03.20
מערכת את"צ

בין 40,000 הרצים שהשתתפו במרתון תל אביב שהתקיים בשישי האחרון, היה קשה להתעלם מקבוצה די גדולה שבלטה בקהל - כ-100 לוחמים מיחידת "מורן" שהגיעו כדי להפגין את כישוריהם.

"מורן" היא אחת היחידות המסווגות בצה"ל וזוהי הפעם הראשונה בה היקף יחידתי בסדר גודל כזה משתתף במירוץ.



"אנחנו מחנכים את הלוחמים אצלנו שמצוינות היא דרך חיים", מצהיר מפקד פלוגה ב' ביחידה, סרן ע', "בין אם מדובר בפעילות מבצעית או בשגרה, הכושר הגופני הוא מרכיב משמעותי במוכנות שלנו".

ואיזו דרך טובה יותר לחנך למצוינות מאשר דוגמא אישית? מפקד היחידה, סא"ל ע', מאמין בדיוק בזה, ולכן בחר אף הוא להצטרף לשורות הלוחמים, לנעול את נעלי הספורט ולהשתתף במירוץ.



"המילה 'יחידה' מורכבת מהשורש י.ח.ד", הוא אומר, "אנחנו נמצאים זה עם זה בכל מצב שהוא ותומכים אחד בשני. אם אנחנו יחד בשטח - נהיה יחד גם כאן. מבחינתנו אין דבר כזה להגיע ליעד לבד".

10 קילומטרים של ריצה ממוקדת היו היעד של לוחמי היחידה השנה, אך מה שהלוחמים שהשתתפו במירוץ לא ידעו, הוא שבנקודה לא רחוקה מהם, גם חבריהם ליחידה שנשארו בכוננות החליטו לאמץ את הרוח הספורטיבית ולארגן "מיני מירוץ" משל עצמם - ובחרו לרוץ 10 קילומטרים בקרבת הבסיס.


היוזמה של שילוב היחידה במירוץ נעשתה בשיתוף מחלקת הכושר הקרבי בצה"ל, וכלל הלוחמים מעידים כי היה מדובר בחוויה מעצימה ומגבשת. "לראות איך כולנו רצים כמקשה אחת בעוד מפקד היחידה בראש מסב לנו גאווה רבה", מעיד סרן ע', ומפקד היחידה מוסיף לדבריו: "לאורך כל היום הרגשתי איך ערך הרעות מתחזק בקרב הלוחמים - רצים יחד, נלחמים יחד".