תרגיל הרפואה המוסק בחטמ"ר בנימין וחטמ"ר הבקעה והעמקים הגיע לסיומו

טייסת 124, חטמ"ר בנימין וחטמ"ר "הבקעה והעמקים" מספקים לנו הצצה לתרגיל המוסק ששילב טיפול פצועים באוויר ותרגול חבירה בין החטיבות בגזרת הבקעה.

07.07.20
מערכת אתר צה"ל

יום ב׳ ב-22:30 בלילה: תחילת תרגיל. דימוי אירוע רב נפגעים שמצריך פינוי דחוף. אל הנקודה קפצו צוות הרפואה של חטמ"ר "הבקעה והעמקים", תאג"ד גדוד לביאי הבקעה וצוות הרפואה של חטמ"ר בנימין שמטפלים בעשרות מקרים רפואיים בכל יום. צוותי הרפואה בדקו את הפצועים ומיד לאחר מכן הגיע צוות מוסק של טייסת 124 לפנות את הפצועים, ולהמשך טיפולם באוויר.


קצינת הרפואה של חטיבת "בנימין", סרן רתם ארביב, מספרת: "מרחב התפר בין גזרת בנימין לגזרת הבקעה והעמקים רווי לצערנו באירועים המחייבים חילוץ דחוף ומוסק לבתי החולים. ממטיילים שנזקקים לחילוץ, תאונות דרכים קטלניות ועד לחיילים שנפצעים בפעילויות ואימונים. שיתוף הפעולה בין אגפי הרפואה של החטיבות חשוב מאין כמותו באיזור והוא מבטיח שירות להצלת חיים ברמה הכי גבוהה למי שיצטרך. נמשיך לתרגל חילוצים מוסקים על מנת לשמור על כשירות לוחמינו". 

"התרגיל היה יוצא דופן. התאמנו על חבירה לכוח שהוא לא אורגני ושהלוחמים לא מכירים, וכך הבאנו להתמקצעות הכוחות ולהכנה לשיתופי פעולה עתידיים", מוסיף ומספר סג"ם עילי אלמוג, קא"ר חטיבת הבקעה והעמקים שניהל את התרגיל, "הכוחות שכן עבדו ביחד גם לפני התרגיל הם צוות הרפואה של חטיבת הבקעה והעמקים ותאג״ד גדוד לביאי הבקעה שעובדים תחת החטיבה".

"גזרת הבקעה והעמקים היא הגזרה הגדולה ביותר בארץ, ומיוחדת בשל ריבוי תאונות הדרכים בכביש 90 שעובר בכל הגזרה, הריחוק הגיאוגרפי שלה וגודלה. לכן הרבה פעמים כוחות הרפואה של החטיבה רלוונטיים יותר מכוחות הרפואה של הגופים האזרחיים, בשל קירבתם והבנתם בגזרה. ההתמצאות בגזרה והאינטנסיביות של העבודה ממקצעת אותנו ומכינה אותנו לכל תרחיש", מספרת שחר, פראמדיקית בתאג"ד לביאי הבקעה.

החטיבה אחראית על התאג"דים של אריות הירדן ולביאי הבקעה, כוחות הרפואה שלה מגיעים כל סופ"ש לאמן אותם לכשירות מקסימלית לאירועים בגזרה. לכל תאג"ד יש את המרחב שלה, מה שהופך את המפגש של הרפואה בחטיבה ושל תאגד הגדוד לתרחיש שצריך לתרגל היטב, מאחר שהוא פוגש אותנו פעמים רבות.