לא תאמינו מה חיכה למפקדים בהשתלמות ביהודה

הם חשבו שהם מגיעים להשתלמות רגילה בה יתמקדו ביכולות האופרטיביות שלהם, אך כשהגיעו, הופתעו לגלות ארוחות מפוארות, עמדות התרעננות מפנקות ויחס חם במיוחד. אז מה בדיוק היה שם? הנה הצצה

12.03.20
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

לפני כמה חודשים, גובשה באוגדת איו"ש הכשרה מבצעית חדשה, כזו שנועדה להגיע לכל מפקד שעתיד לבצע תעסוקה בגזרה בשנת 2020. 

הבנייה של אירוע בסדר חשיבות וגודל שכזה, דורשת לא מעט עבודה גם מאחורי הקלעים, שכן כל תחנה מבצעית שמוקמת דורשת תחזוקה, ולאנשים שמגיעים - יש לספק ארוחות.

למרות שהסיטואציה עלולה להיראות מעט מסובכת, קצין הלוגיסטיקה החטיבתי ביהודה, רס"ן ישראל כהן,  בחר לראות בכך דווקא הזדמנות לעשות קצת מעבר.

"היו לנו חודשיים לטובת הנושא", הוא משחזר, "ההשתלמות נפרסה על פני יומיים, כך שבכל אחד מהימים היה עלינו לספק שלוש ארוחות לבערך 350 לוחמים ומפקדים".

קצין המזון באוגדה, רס"ם רפאל דיין, לקח את הפיקוד, וניצח על הקמת העמדות, שנמשכה לילה שלם, ודרשה מטבחים ושפים מכל רחבי האוגדה להגיע ולעזור.

ואכן, בבוקר, מי שצעד לחדר האוכל לא יכול היה להתעלם מהריחות - עמדת פריקסה, חביתות בהתאמה אישית, שייקים וקינוחים מפנקים, שחיכו למשתתפי ההשתלמות.

"בצהריים הרמנו את הרמה אף יותר", אומר הקל"ח, "עם עמדה של 'איטליה הקטנה' שכללה פסטות ברוטב פסטו או עגבניות חריפות עם תבלינים ותוספות, שניצל וינאי בחלות מהתנור, פינת מוקפצים, דגים ומטוגנים".

גם הטבעונים לא נשארו מחוץ למשוואה, ויכלו להנות מהמבורגר טבעוני איכותי ומסלטים מגוונים בהרכבה.

"בגלל הדרך בה ההשתלמות התבצעה, שכללה מעבר בין תחנות גם מחוץ לאזורים מקורים, היינו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה", הוא ממשיך, "הקמנו לצד כל תחנה עמדת רענון, כדי להבטיח שבין ההרצאות ואחרי פעילות, לכל אחד מהמשתתפים יהיה בקבוק מים, חטיפים, פירות וירקות".

זוהי ממש אינה הפעם הראשונה בה אנשי הלוגיסטיקה של פיקוד המרכז עושים מעל ומעבר. במסגרת פרויקט "שרביט הקסמים", למשל, נבחר מוצב בכל יום, אליו הם מגיעים עם אספקה, ציוד קרבי חדש, אמצעי בינוי וכמובן - שפים שיבשלו ללוחמים.

"רק בשבוע שעבר סיימנו לשפץ לחלוטין את מוצב בית חגי", משתף הקל"ח, "שיפצנו את החדרים, צבענו קירות, סידרנו את חדר האוכל וחדר הכושר וגם כמה משרדים. כשיש לנו את האופציה לעשות - אנחנו עושים עד הסוף".

כל ההשקעה הניבה פירות, כאשר תגובות המפקדים החלו להישמע. "קיבלתי הרבה הודעות מתלהבות על הרמה של האוכל", מחייך ואומר רס"ן כהן, "גם במשובים, המעטפת הלוגיסטית קיבלה ביקורת חיובית. אפילו החלטנו להעניק לשפים כאן תעודות הוקרה על העבודה הקשה".

"זה שווה את הכל", הוא מוסיף, "אני מאמין שברגע שהמעטפת איכותית, ללוחמים יש את היכולת להתמקד בפרקטיקה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים - דואגים שבדרך לביצוע המשימה, הדרך תהיה הכי נוחה שיש".