מערכת אתר צה"ל

בתאריך 4/4/21 התקיים ערב מורשת וזכרון של גדוד 7008 מעוצבת המילואים "חצי האש". במהלך האירוע, שזכה לשם "חיצים לעומק", סיפרו מפקדי ולוחמי הגדוד בעבר ובהווה על המורשת המפוארת מיום הקמת הגדוד ועד היום, כמו גם סיפורם של חללי הגדוד.


במהלך ההכנות לערב המורשת, נאספו ותועדו ממצאים רבים על חללי הגדוד, ונמצא כי ארבע מתוך שמונת חללי הגדוד לא נרשמו ולא הוכרו כחללי החטיבה. כיום כל הנופלים הוכרו באופן רשמי כחללי הגדוד. אחד הנופלים, בן ציון צדיק ז"ל, כתב שירים במהלך שרותו הצבאי, ובמסגרת ערב המורשת הולחן אחד משיריו, השיר "נחל-ים" ע"י המוזיקאי שחר מדמון ובוצע על ידי מפקדי הגדוד. הספר ״חצים לעומק״, המספר את מורשת הקרב של הגדוד, יצא לאור במסגרת ערב המורשת.


ההכנות לאירוע וקיומו היו בהתנדבות מלאה, מתוך רצון לספר את סיפורם של הנופלים ואת מורשת הקרב של גדוד 7008.

לצפייה בקליפ לחצו כאן

האירוע וההכנות אליו חיברו את לוחמי ומפקדי הגדוד למשפחות השכולות, חשפו את ההיסטוריה המפוארת של הגדוד ואת 13 המג"דים שפיקדו על הגדוד במהלך שנותיו , והדגישו את המרכיב שבזכותו זכה הגדוד למורשת הייחודית שלו - האנשים ששירתו ומשרתים בו. ערב המורשת הוסיף לרוח הלחימה והלכידות הגבוהה בגדוד, וחיזק את הקשר למשפחות השכולות החשובות כל כך. הערב חיזק את המחויבות של חיילי ומפקדי הגדוד לשליחות בשירות מילואים משמעותי בצה"ל.

מפקד הגדוד, סא"ל במיל' אוריה שופר הוסיף ואמר: "גדוד 7008 הוא גדוד ייחודי, יחידת מילואים מהטובות בצה"ל ובעל עבר מפואר במלחמות ובמערכות ישראל.
כתיבת היסטוריה היחידתית, היא זכות הניתנת למעטים.
ארגון, ובוודאי גדוד לוחם, אשר אינו מכיר את ההיסטוריה שלו, לא יידע לבנות את עתידו.
לאורך תהליך זה, למדתי רבות על עברו של הגדוד, וניכר כי במהלך כל השנים תרבותו הארגונית התאפיינה תמיד ביוזמה, חתירה קדימה להישגים, ודרישה למקצועיות חסרת פשרות.

הודות לפרויקט זה, תיקנו עוול היסטורי והשלמנו חלק חסר בסיפורו השלם של הגדוד. ארבעה לוחמים - אורי כבשנה ז"ל, אביגדור שוורץ ז"ל, רפאל מרדכי  ז"ל ודן יעקבי ז"ל  הינם חללי הגדוד, אשר היו חלק בלתי מהגדוד ונשלחו למשימתם האחרונה ע"י מפקדיו, לא נרשמו בתוך מצבת חללי הגדוד ובמהלך התהליך שנעשה הועלו על נס ושמם נחרט לצדם של יתר הנופלים, חיילי הגדוד. ארבעת חללים אלו, יחד עם יצחק בקנרוט ז"ל, בנצי צדיק ז"ל מאיר שולשטיין ז"ל ואהרון יחזקאל ז"ל - הינם שמונת חללינו, אשר הותירו אחריהם מורשת מפוארת ומשפחות עם חלל עצום שאינם ניתנים למרפא.


מי ייתן וזכרונם אשר אנו מעלים ייתן קורטוב של נחמה למשפחותיהם ומוקיריהם. פרויקט מורשת "חצים לעומק", נעשה במשותף עם מטה הגדוד ובעזרתם של רבים מחייליו, חובתנו ואחריותנו להמשיך ולהוביל פעילות ברף מבצעי גבוה, כפי שהוצב לנו ע"י קודמינו, בוגרי הגדוד.
עלינו לדאוג, כי כל אנשי הגדוד יכירו את העבר המפואר ולהמשיך ולכתוב בעצמנו את פרקי ההמשך באמצעות שליחותנו בדמות שירות מילואים משמעותי בצבא הגנה לישראל.
"לוחם מילואים – מחכה לקריאה, כי רואה בעיניו מטרה נעלה".
העוצמה האנושית הקיימת בגדוד הינה עמוד האש הצועד לפני המחנה, והמחנה הינו מדינת ישראל כולה".