צה"ל קיים בחודשים האחרונים מספר רב של תרגילים לשיפור הכשירות

בחודשים האחרונים קיים צה"ל מספר רב של תרגילים לשיפור המוכנות והכשירות של יחידותיו למערכה הבאה, כחלק ממימוש התר"ש. בתרגילים השתתפו כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הזרועות והאגפים ותרגלו לחימה רב-זרועית, נמרצת וממושכת, לצד תרגול מבצעי בתחום הלוגיסטי, במטה ובשטח.

02.12.21
מערכת אתר צה"ל

בעקבות מבצע ״שומר החומות״ ודחיית 'חודש המלחמה', הוחלט על תכנון מחדש של גרף האימונים השנתי בצה"ל - נוספו תרגילים לשיפור כשירות הכוחות למלחמה בכלל הזירות. התרגילים בחנו את התוכניות המבצעיות וכן את הטמעת ויישום הלקחים ממבצע ״שומר החומות״. 

כחלק מכך, בוצעו שני תרגילים מטכ"ליים, תרגיל 'עורף לאומי', תרגיל סייבר, תרגילים אוגדתיים, תרגילי שיתופי פעולה בין-לאומיים ותשעה תרגילי חטיבות, בסדיר ובמילואים.

בחודש האחרון, נערכו מספר רב של תרגילים בין-לאומיים, שמהווים אבן דרך חשובה בחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי–הבינלאומי בין ישראל למדינות המשתתפות. זהו הבסיס לשיתוף הפעולה שמייצר חזית אחידה אל מול האיומים המשותפים שהמדינות מתמודדות עמם. בין היתר, השתתפו כוחות זרוע הים בתרגיל של הצי החמישי של צבא ארה״ב וכוחות זרוע היבשה תרגלו יחד עם כוחות המארינס האמריקאים. כחלק מתרגיל "דגל כחול" התאמנו שמונה מדינות בשיתוף פעולה זו עם זו, במסגרת תרגיל אווירי בינלאומי, רחב היקף.

במסגרת התרגילים, נוסו מגוון שיטות לחימה, אמצעי לחימה וטכניקות קרביות חדשות, כחלק מהתקדמות התוכנית הרב-שנתית ׳תנופה׳. כחלק מכך, תורגלו לראשונה ׳צוותי סופה׳ בתרגיל אוגדתי. הצוותים הוקמו על מנת לייעל ולסנכרן את הפעלת כלל גורמי התקיפה, מרמת הסוללה הארטילרית ועד מטוס הקרב וכן על מנת לאפשר למפקדים להפעיל אש משמעותית בזמנים קצרים. כמו כן, תורגלו פלוגות ׳החשיפה – תקיפה׳, שהוקמו בשנה האחרונה.

בזירה הפלסטינית, התקיים תרגיל אוגדתי של אוגדת יהודה ושומרון שמטרתו הייתה שיפור הכוחות ביום פקודה, דימוי ותרגול פקודות מבצעיות בזמן אמת ושיתוף של כוחות סדיר ומילואים מהאוגדה ומהחטיבות המרחביות.

כמו כן, בוצע בוחן הרמטכ״ל השמיני במימד הסייבר, מספר תרגילים נוספים לבחינת כשירותו של מערך מגיני הסייבר הרב-זרועי בצה״ל וביניהם גם תרגילים בינלאומיים.

בתכנון שנת העבודה 2022 ימשיך צה"ל לאמן את חיילי הסדיר והמילואים באוויר, בים, בסייבר וביבשה.