נגד הלוגיסטיקה איוב אבו ריש, עוזב את חטמ״ר אפרים

22.11.22
מערכת את"צ

הכירו את רס״ב איוב אבו ריש,
איוב, בן 47, מתגורר בישוב הדרוזי ירכא עם אשתו וארבעת ילדיו. אחד מתוך שמונה אחים, אשר כולם שירתו בצבא בתפקידי קבע וקצונה.

איוב התגייס בשנת 94 לגדוד 13 בגולני ולאחר שנתיים וחצי של שירות קרבי ומאתגר בו לחם במלחמת לבנון ועבר אירועים מבצעיים רבים, נפצע במהלך אימון והחליט לחתום קבע באוגדת איו״ש. שם שובץ לחטמ״ר אפרים והתחיל לשרת באגף הלוגיסטיקה של החטיבה בשנת 97. שם עבר את כל התפקידים האפשריים, מקצין רכב דרך נגד הגמ״ר, אפסנאות, בינוי, נגד קו ועד לתפקיד שבו סיים את השירות כמפקד מרכז הלוגיסטיקה הבכיר של החטיבה.
בשנת 99 איוב ומשפחתו עברו אירוע מטלטל, כאשר איבד את אחיו שנפל בלבנון. למרות כל הצער והכאב המשיך בכל הכוח כדי להמשיך את דרכו של אחיו בצבא.

איוב גדל בחטיבה וגידל אותה, עבר 14 מח״טים שונים ואת כל המלחמות והמערכות שהחטיבה לקחה בהן חלק; מחומת מגן ועד שובר גלים כיום. כמו כן גם מספר פיגועים קשים שהשאירו בו חותם ועיצבו אותו כאיש קבע ומפקד בצה״ל. עברו תחתיו כ-1500 חיילים ובדרך לצערו אף איבד חיילים ואנשים תחתיו באירועים מצערים כמו הפיגוע בתחנת קדומים שבו איבד את רבש״ץ היישוב.

בימים אלו איוב נח בבית לאחר שעבר אירוע לבבי בהיותו בחטיבה בחודש מאי. הוא יצא לחופשת מחלה והשבוע החטיבה ערכה לכבודו אירוע פרידה מרגש אשר בסופו יפרד מהמקום ששימש לו כבית וימשיך לפרק הבא בחייו. איוב מספר כי הוא מתכנן להמשיך במערכת החינוך וכך לתרום למדינה ולפתח את דור העתיד.

בחטיבה מתייחסים לאיוב ממש כמו האבא של כולם, הוא עבר בחטיבה כמעט את כל המפקדים, כל השינויים וכל המלחמות. הוא מכיר כל פיסה בגזרתה וכל חייל שעבר תחת פיקודו. לכן הפרידה ממנו הייתה כה קשה אך גם מרגשת, לא פשוט לסכם 25 שנים ולעזוב את המקום שבו גדלת והתפתחת.

איוב מסכם: ״זכיתי לשרת בחטמ״ר אפרים עם אנשים מדהימים, חברים ושותפים לעשייה משמעותית. זו תקופה של רגעים יפים וגם עצובים וכמובן אתגרים רבים.
מקווה מאוד שהצלחתי להשפיע לטובה על המערך הלוגסטי בצה״ל ולפתח אותו ואת החיילים שעבדו איתי.
שמח מאוד שהייתי חלק מפאזל משמעותי שמגן על ביטחון מדינת ישראל ובפרט על התושבים של יהודה ושומרון. בהצדעה והערכה רבה לכולם.״

איוב היקר, חטיבה מרחבית אפרים מודה לך על כל השנים שנתת לה, מצדיעה לך ומאחלת המון הצלחה בהמשך הדרך!