כנס מפקדי רפואה בנושא מנהיגות, פיקוד ורוח לחימה בפיקוד המרכז

10.03.22
מערכת את"צ

היום התקיים בפיקוד המרכז כנס בנושא מנהיגות, פיקוד ורוח לחימה בהובלת מפקדת הרפואה הפיקודית, אל״ם ד״ר ענת סבאג.
בכנס השתתפו 70 מפקדי רפואה של פיקוד המרכז ובמסגרתו הרצו מפקדים בכירים ובניהם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, קצין הרפואה הראשי, תא״ל פרופ׳ אֵלון גלזברג, ראש אגף תכנון ובניין כוח רב זרועי, אלוף יעקב בנג׳ו ועוד.

תכני הכנס עסקו ביכולות הפיקודיות המצופות מקציני הרפואה בשגרה ובמצבי חירום או קיצון. המפקדים דנו ביכולות המקצועיות הנדרשות מהם לצד ההיבט הפיקודי.
נציבת קבילות החיילים, תא״ל במיל׳ רחל טבת-ויזל דיברה עם הקצינים על הערך העליון ביותר במערך הרפואה- מתן טיפול רפואי מיטבי לכל חייל בצבא.

מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס: ״למפקד ברפואה יש אחריות לדעת להעריך את המצב ולקבל החלטות מורכבות, לעיתים החלטות שיקבעו חיים ומוות. אתם לא רק אנשי רפואה, אתם מפקדים, וכשתגיעו להחלטה שתאתגר אתכם- אל תשכחו זאת ותדעו לקחת אחריות. מהות הפיקוד והמנהיגות זו האחריות שיש בידיים שלנו.״

קצין הרפואה הראשי, תא״ל פרופ׳ אֵלון גלזברג אמר: ״בתחום שלנו זה לא מספיק להיות רק מפקד טוב, אלא צריך גם להיות כזה בעל יכולות רפואיות מקצועיות. אנחנו מחויבים לאזן בין יכולות המנהיגות, והאישיות הפיקודית שלנו, לבין המקצועיות. עלינו להקפיד ולהביא את הערך המוסף שלנו כאנשי מקצוע, מה שיעלה את ערכנו הן כרופאים והן כמפקדים.״