צה"ל ביוזמה מיוחדת למען בעלי החיים

20.11.22
מערכת את"צ

היום מדור בריאות הצבא מאגף הרפואה של פיקוד המרכז יצא למבצע ״חורף חם״ וחילק מעל ל-1,000 שמיכות חימום לבעלי חיים חסרי בית בשיתוף העמותות "גג לחיות" ו"תנו לחיות לחיות" ו"פנסיון רם ורובי לכלבים מחוות המדבר".

המבצע מתקיים זו השנה העשירית בפיקוד, ובמהלכו אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה תורם לבעלי חיים את כל השמיכות שיצאו ממלאי השימוש הצה״לי, במטרה לסייע לעמותות לשפר את תנאי המחייה של החיות הממתינות לאימוץ בעמותות.

"בכל יום בשנה אני משתדלת לסייע לבעלי חיים, זה חלק מהמקצוע שלי כווטרינרית צבאית בחיל הרפואה",אמרה סרן ד"ר אפרת גינגיס, רופאה ווטרינרית וסגנית קצינת בריאות הצבא של פיקוד המרכז,"מבצע ״חורף חם״ מאפשר לנו לתרום מעבר. אנחנו תורמים למען בעלי החיים שאין להם יד מלטפת ומחבקת, והשמיכות האלה משמשות לחימום שלהם בחורף הקרוב ומספקות לבעלי החיים תנאים טובים יותר".

"התפקיד המרכזי שלנו הוא קודם כל לשמור על בריאות החיילים בצה"ל אבל כחלק מהשליחות שלנו כרופאים ווטרינרים צבאיים אנחנו שמים לעצמינו כמשימה חשובה גם את מניעת צער בעלי החיים", הסבירה רס"ן ד"ר שיר סורק אזולאי, רופאה ווטרינרית וקצינת בריאות הצבא של הפיקוד.

"עלינו תמיד לשאוף לסייע לאותן חיות חסרות בית, שאין להן אבא ואמא", היא הוסיפה, "הגיבורים האמיתיים של האירוע הזה הן העמותות למען רווחת בעלי חיים שעושות לילות כימים על מנת לדאוג לחבק, לטפל ולשקם וכמובן בסוף גם להוציא לאימוץ, את אותן חיות שהיו פעם משוטטות בגפן. הן האבא והאמא האלה ואנחנו גאים ביכולת לתמוך בהן כל עוד זה מתאפשר".

מערך בריאות הצבא בחיל הרפואה בנוי רובו ככולו רופאים ווטרינרים, חוזרי שירות, אוהבי בעלי חיים, שקמים בבוקר לתפקיד מתוך אמונה בדרכם והיום הזה מהווה מיצוי חשוב של האידאולוגיה שלנו כרופאים וטרינרים, כקצינים בצה"ל וכבני אדם.