כל מה שצריך לדעת על הסיכה החדשה של גדוד פנתר

חרב במרכז, כנפיים בצדדים וראש פנתר בלב - כבר השבוע יקבלו לראשונה לוחמי ולוחמות גדוד פנתר (49) את סיכת היחידה הרשמית. אז איך היא נראית? ואילו סמלים יהיו בה? כל הפרטים

29.06.23
מיה צדוק, מערכת את"צ

שמונה חודשים עברו מאז ההחלטה להקים את גדוד 'פנתר' (49) כחלק מתהליך הפקת הלקחים ממבצע 'שובר גלים'. מאז, כבר הספיקו הלוחמים והלוחמות לעבור מסלול בן שישה חודשים הכולל טירונות, אימון מתקדם, הכשרה המותאמת במיוחד לגזרת התפר של איו"ש, וכמובן - מסע סיכת לוחם.

עכשיו, הם מקבלים לראשונה את הסיכה הרשמית של הגדוד, וביום שלישי האחרון חולקו הסיכות לכלל הלוחמים והלוחמות במסגרת טקס הקמת הגדוד הרשמי.

אז איך הן נראות? ומה המשמעות של כל סמל?

ראש הפנתר

ניצב בלב הסיכה ומסמל את שם הגדוד

החרב

מונפת במרכז, ומסמלת כוח וצדק

הכנפיים

פרוסות בצדדים ומסמלות רוח לחימה ואת הקשר לחיל הגנת הגבולות

שלוש הפלוגות שעברו הכשרת חי"ר גבולות בסיירים, ופלוגה אחת שהייתה שייכת לחיל המשטרה הצבאית לובשים כבר עכשיו זהות חדשה - גדוד 'פנתר', כשכבר בחודש הקרוב צפוי להתחיל תעסוקה מבצעית ראשונה בגזרת התפר של חטמ"ר אפרים.

"יש ההולכים בדרכים סלולות ויש הסוללים את דרכם, אתם סוללי הדרך. אתם פורצי הדרך של ימינו", הצהיר מג"ד פנתר, סא"ל אביב אוחנה, "הסיכה אותה אתם מקבלים עתה מסמלת את מוכנותכם האישית, המחלקתית והפלוגתית ליום פקודה. אני סומך עליכם, נתכונן למשימה ונעמוד בה בגבורה עד הניצחון".