'טקס ההקמה הרשמי של גדוד 'פנתר

29.06.23
מערכת את"צ

ביום ג' התקיים טקס הקמת גדוד ״פנתר״, הגדוד המרחבי הראשון של אוגדת יהודה ושומרון בחטמ״ר אפרים - בראשות מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס ומפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, יחד עם בכירים נוספים, מפקדי ולוחמי הגדוד.

גדוד ״פנתר״ הינו הגדוד המעורב המרחבי הראשון באוגדת איו״ש ושבוע הבא עתיד לעלות לתעסוקה מבצעית במרחב התפר בחטיבה מרחבית אפרים.

הצורך להקמת גדוד זה עלה כחלק מהפקת הלקחים ממבצע 'שובר גלים' ששם למטרה לחזק את ההגנה, לסכל טרור ולמנוע מעבר של פעילות חבלנית לעורף מדינת ישראל.
מטרת הגדוד הינה לפעול באופן אורגני במשימת ההגנה במרחב התפר, לחזק את ההגנה ולפתח מומחיות בסיכול מעבר של מסתננים לעורף מדינת ישראל יחד עם אמצעי איסוף, תצפית, יכולות טכנולוגיות מתקדמות וניוד.

גדוד ״פנתר״ הינו הגדוד המומחה המרחבי המעורב הראשון שהוכשר בחיל הגנת הגבולות שייעודו הוא להגן בגזרת אוגדת איו״ש. הלוחמים והלוחמות שלו הוכשרו ברמת רובאות גבוהה (רובאי 06), ובמהלך ההכשרה עברו אימונים, מסעות, תרגולות, והכנות ייעודיות בכדי להתכונן למשימה הצפוייה, להוביל להישגיים מבצעיים ולמומחיות בתחומם.

מפקד גדוד פנתר, סגן אלוף אביב אוחנה אמר בנאומו: ״לפנינו אתגרים רבים, עלינו לבנות את רוחנו ולהצטייד תוך כדי עמידה במשימה, הגנה על העם, הגנה על הבית בגזרה מאתגרת לכשעצמה. אני עומד לפניכם היום ביראה גדולה ובחרדת קודש ומתחיל יחד איתכם לכתוב את דפי ההיסטוריה של גדוד פנתר.״

מדברי מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל אבי בלוט:
״הקמת הגדוד היא צורך מבצעי מהמעלה הראשונה והוא מצטרף לפעולות רבות שנעשות במסגרת מבצע שובר גלים. 
אנו חווים את גל ההסלמה החמור ביותר מאז 2002, והמבצע הוא מבצע עיצובי. במהותו הוא בא לשפר את רמת הביטחון ובתוך כך להרחיב את חופש הפעולה של הכוחות ולייצר שליטה במעטפת, כלומר מרחב התפר. גדוד פנתר, אתם פה בגזרת צופים תחת חטמ"ר אפרים באים לעצב פה מציאות בטחונית טובה יותר- ויש לכם את הזכות לעשות ולקחת חלק בהגנת המדינה.

למרות שזה לא בכללי הטקס איני יכול שלא להתייחס למאורעות הימים האחרונים.
הפיגוע הקשה בעלי שבו נרצחו ארבעה מתיישבים ממחיש את כובד המשקל המונח על כתפנו.
משימתנו לספק ביטחון, לסכל טרור ולוודא שהטרור פוגש צבא והאזרח פוגש שגרה.
בצד זאת, בשטחי יהודה ושומרון אנו גם נאכוף חוק וסדר והצבא לא יעמוד מנגד כאשר ישנם פורעי חוק שנכנסים לכפרים, מציתים רכוש ויוצרים סיכון בנפש.
כך פועלים כל המשרתים באיו״ש וכך פעל מח״ט בנימין יחד עם הלוחמים והשוטרים. הוא ראוי לכל שבח על כך שעמד במנהיגות בראש ופעל למיגור פשיעה לאומנית שאותם מוקיעים גם ראשי התיישבות ואנשיה.
אני מזועזע מההתנהגות של הנוער שגידף את המחט שבא לנחם אבלים.
אותו מח״ט שפועל תוך סיכון חייו לילה לילה לסיכול טרור ולביטחון התושבים. אני מוקיע את התנהגותם שלא מייצגת את כלל ההתיישבות שכן אין כפיות טובה גדולה מזו".

מדברי מפקד חיל הגנת הגבולות תת אלוף עמית ימין:
״הקמת גדוד פנתר הינה בשורה להגנה במרחב התפר של יהודה ושומרון. הקמתו של גדוד זה הינה ביטוי להבנה שמשימת ההגנה דורשת מומחיות הנשענת על היכרות עם השטח, עם מאפייני הטרור, עם האוכלוסייה ועם כלל מרכיבי הכוח.
בעוד רגע יתחיל גדוד פנתר לממש את משימתו ויכתוב את האותיות הראשונות במורשת הגדוד. אנו תולים בו תקוות רבות ומאחלים לו הצלחה״.