הכירו את הקורס שמכוון מפקדות בגזרה החמה ביותר

לרס"ן אפרת בוגנים-כהן, היה חלום קטן שישב לה בראש כבר שנה - לתת לקצינות הצעירות שאיתה באוגדת איו"ש כתף תומכת וכלים מקצועיים שהיא חיפשה כשהייתה במקומן. עכשיו, הסתיים המחזור הראשון של קורס "מובילות דרך"

28.08.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

בחודש שעבר, 9 קצינות בכירות באיו"ש סיימו קורס בו נתנו להן את המקום להביע כל חשש שלהן - שם שמו דגש על מתן כלים פרקטיים ונפשיים להתמודדות עם התפקיד המאתגר שהן עושות בכל יום, ונתנו להם גב להמשיך בקריירה הצבאית.

במשך 5 חודשים הבינו לעומק את החששות שקיימות למפקדות והדברים שמעניינים אותן, ויצרו את התוכנית "מובילות דרך". הקורס עוסק בהעצמה והתפתחות אישית, תוך התייחסות להתמודדות עם לחץ, קבלת החלטות, בניית זהות ושילוב מערכות יחסים וחיים אישיים.

באוגדת איו"ש ישנן 45 קצינות יח"ש, והקצינות שהשתתפו נבחרו בקפידה על ידי מפקדי החטיבות, כמפקדות מצטיינות שצפוי להן המשך דרך בעולם הצבאי.

"רציתי לייצר תוכנית לקצינות המצטיינות באוגדה שתהווה קבוצת איכות ממוקדת, ותיתן לכל אחת כלים להתמודדות עם אתגרי התפקיד, המטרה שלה לתת מקום לשיתוף ולקבל ערכים שביום יום שלנו כנשות צבא אין זמן לזה", מסבירה רס"ן אפרת בוגנים-כהן, יוזמת הפרויקט, "לתת למפקדות מקום להעצמה מתוך רצון לקדם אותן".

כשסרן ניצן ישי, קמב"צית בחטמ"ר בנימין, נשאלה מה רגע השיא מבחינתה, היא ענתה ללא היסוס: "למדתי שאנחנו בנות חזקות בעלות תפקידי מפתח משמעותיים. מצופה ממני להיות מובילה, להיות מפקדת טובה לחיילים וגם אשת מקצוע מעולה - התוכנית נתנה לי כלים רבים שבהחלט גרמו לי לצאת מחוזקת יותר להמשך דרכי הצבאית".

"התוכנית סוכמה כהצלחה גדולה", משתפת רס"ן בוגנים-כהן, "האוגדה לקחה על עצמה חשיבה מחוץ לקופסה בכך שהובילה את זה. אנחנו כבר מתחילים להתניע את 'מובילות דרך 2'".