מצטיינות במיל׳

21.06.23
מערכת את"צ

גדוד 43 הוא גדוד מילואים ששייך לחטמ״ר בנימין, אשר קיבל השבוע את אות הצטיינות הנשיא אודות פועלו. בגדוד משרתות נשים רבות בתפקידים שונים ומשמעותיים אשר תורמות רבות לאווירת הגדוד ולסטנדרט הגבוה.
הגדוד הוקם במלחמת העצמאות, לחם במערכות ישראל בחזיתות השונות ובשנים האחרונות עוסק בהגנה בחטיבת בנימין שבפיקוד המרכז. הגדוד מצטיין בנורמות ובסטנדרטים שמציב, ביוזמה, בערכים ובחינוך לאהבת הארץ ונתינה לכלל, כל זאת מתוך הבנת המשימה ומחויבות להגנה על המולדת ושמירה על בטחון התושבים.

שלוש מהקצינות בגדוד מספרות על השירות בו:

• קצינת החינוך ומפקדת הטבחים בגדוד, סגן (מיל׳) מילי הירשמן - עורכת דין לענייני איכות הסביבה. שירתה כקצינת חינוך בחטמ״ר בנימין. מילי מספרת: "בשבילי גדוד 43 הוא משפחה! הכרתי את הגדוד עוד כששירתתי בתור קצינת חינוך בחטמ"ר בנימין וליוויתי את המפקדים בהוצאה לפועל של מופעים ואף כשהגדוד נבחר למצטיין נשיא עוד ב-2015, בהיותי חיילת סדיר. אחרי השחרור ביקשתי להשתבץ במילואים בתור קצינה בגדוד. אני גאה על הזכות לשרת פה ומרגישה שזאת סגירת מעגל להגיע שוב לבית הנשיא והפעם ממש כחלק מהגדוד״.


• מפקדת פלוגת הסיוע המנהלתי בגדוד, רס״ן (מיל׳) חיה אמבש - סיימה קורס בוינגייט ונערכת ללימודי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול. שירתה כקצינת ההספקה של חטמ״ר בנימין. בנוסף, חיה היא יוצאת ״כת אמבש״. חיה מספרת: ״הגעתי לגדוד מתוך רצון לעשות תפקיד משמעותי ומאתגר גם במילואים. ״הגדוד מרגיש כמו קהילה ומשפחה רחבה ואני תמיד אומרת שהשירות בו זה הפירות לשירות שלי בסדיר. משרתים יחד איתי האנשים הכי איכותיים וזה משמח אותי להיות שותפה שלהם למשימה בעלת אחריות ומשמעות גדולה״.


• שלישת הגדוד, רס״ן (מיל׳) גלית מהרי - עסקה כבודקת תוכנה בחברת סטארט אפ והיום בחופשת לידה. שירתה כקצינת המילואים של חטמ״ר בנימין. גלית מספרת: ״להיות שלישה בגדוד מילואים זה להיות תמיד במילואים ולתכלל את הכל. זה מאתגר במיוחד מאז שהפכתי לאמא, אבל בגדוד הזה יש משהו מיוחד שלא ראיתי באף גדוד. כמות המתנדבים מעידה על סוד הקסם של הגדוד, והוא ההון האנושי״.