עצרת 35 שנים להקמת חטיבת יהודה בסימן ״יוזמה והתקפיות״

17.08.23
מערכת את"צ

״המציאות המבצעית השתנתה ותשתנה. אך רוח החטיבה, ערכיה והמצפן לאורו אנו הולכים עומד איתן וקיים למול כל הרוחות המנשבות״.

עצרת חטיבת יהודה בסימן ״יוזמה והתקפיות״ המציינת 35 שנים להקמת החטיבה ו-70 שנה לפעולות התגמול ההיסטוריות שהתרחשו בגזרתה התקיימה השבוע (ג').
העצרת התקיימה בראשות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, בבית הכנסת העתיק בסוסיא.
בעצרת נכחו מפקדי החטיבה לדורותיה, משפחות שכולות, אנשי התיישבות ובטחון, מפקדי וחיילי החטיבה, גדודים המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרה ומפקדי גדודי המילואים של החטיבה. במהלך הטקס הוענקו תעודות הערכה ל3 אורחי כבוד- סא״ל (מיל׳) דוד ״טרזן״ בן עוזיאל, אל״מ (מיל׳) משה גבעתי ומשה הר ציון.
בגזרה התרחשו בשנות ה-50 וה-60 פעולות תגמול היסטוריות כדוגמת פעולת "סמוע", "א-רהווה" ו"כפפות משי".


במהלך היום התקיימו סיורים מודרכים בעקבות פעולות התגמול ובדמותם של אנשי המפתח שהובילו ופיקדו מבצעים היסטוריים אלה: מאיר הר ציון, יואב שחם וגרשון דובינבוים.
חטיבה מרחבית ״יהודה״ פועלת מסביב לשעון על מנת לשמור על הביטחון ותחושת הביטחון של התושבים והעוברים בגזרתה.
מתחילת שנת 2023, החטיבה עצרה מעל ל-200 מבוקשים, החרימה כ-100 נשקים וכ-8 מחרטות לייצור אמצעי לחימה בלתי חוקיים. בנוסף, הרסה את בית המחבל שביצע את הפיגוע ב29 באוקטובר 2022, ד׳ בחשוון התשפ״ג, בו נרצח רונן חנניה ז״ל.

מדבריו של מפקד חטיבה המרחבית "יהודה", אלוף משנה ישי רוזיליו:
״חטיבת יהודה היא חטיבה שב-35 שנות קיומה ממשיכה את דרכם של גדולי האומה, נאחזת במסורת ובמורשת.
דרך ארוכה עברנו בחבל ארץ זה, שינויים ותמורות. דרך ארוכה עשתה חטיבת יהודה ב-35 שנות קיומה. המציאות המבצעית השתנתה ותשתנה. אך רוח החטיבה, ערכיה והמצפן לאורו אנו הולכים עומד איתן וקיים למול כל הרוחות המנשבות.
בכדי להגן על גזרת יהודה, בכדי לאפשר לתושבים כאן לחיות חיי שלום עלינו להילחם בטרור עד חורמה, עלינו להיות מקצועיים עם כושר ביצוע גבוה, לעמוד בכל משימה שתוטל עלינו, ליטול את היוזמה מהאויב ולהצטיין בכל משימתנו. לצערנו מחיר ההגנה הינו כבד מנשוא, לאורך השנים איבדנו לוחמים ומפקדים, טובי אנשינו. טובי בניה של הארץ הטובה הזו. ברית דמים כרותה בינינו לבין הנופלים ומורשתם, ביננו לבין משפחותיהם״

מדבריו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט:
״35 שנים עברו מאז הקמת החטיבה, ודברים רבים אכן השתנו, אך מה שלא השתנה זו הרוח הנושבת – זו של יהודה יעלה, של תחושת השליחות, צדקת הדרך והאחדות.
כל מפקד פה בחטיבה – הוא בבחינת 'גמד על גבי ענק' – שעומד על כתפי הענקים שקדמו לו. הענקים אלו האבות שהילכו בו, הענקים הם לוחמי המבצעים והמלחמות שלימדונו מהי שליחות ומהי דבקות במשימה לאור המטרה, וכמובן מהי רעות. והענקים הם גם המפקדים הקודמים של החטיבה, שכל אחד בתורו הטביע חותם – ההכרה בזה, היא המאפשרת עלייה – יהודה יעלה.
אנו מונים כשנה וחצי לגל ההסלמה החמור ביותר מאז האינתיפאדה השנייה ולמבצע באיו"ש שהוא מבצע עיצובי שבו החזרנו את השליטה בתפר, ולילה לילה אנו פועלים להרחבת חופש הפעולה. לפני קצת יותר מחודש יצאנו גם למבצע בג'נין בו פעלנו להשמדת תשתיות אויב במחנה הפליטים שם. זוהי זכות גדולה לקחת חלק במערכה עיצובית ולכולנו פה יש את הזכות לעשות״.