קיבלנו הצצה לאימון המילואים החדש - שנבנה במיוחד למ"מים

ביום ראשון האחרון, עזבו עשרות מילואימניקים את השגרה היום-יומית שלהם והגיעו לאוגדת איו"ש כדי לתרגל אימון ראשון מסוגו. מירי באלפ״ה (אמצעי לפיזור הפגנות), דרך למידה על מערכות צי"ד ועד מסע אלונקות וניווט יחיד, הם פעלו במשך 48 שעות אינטנסיביות כדי לשמר ולשפר את רמת ההגנה במרחב

24.05.23
מיה צדוק, מערכת את"צ

מה עשו רופא מפתח תקווה, מנהל בית ספר מבת ים והייטקיסט ממודיעין בשבוע שעבר בבא״פ לכיש? יחד עם עוד עשרות מילואימניקים הם השתתפו באימון ראשון מסוגו באוגדת איו״ש - תרגיל  קומנדו שנועד רק לרמת מפקדי המחלקות.

תחת האוגדה יושבים 20 גדודי מילואים. משימתם ביום פקודה היא לתפוס את הההגנה במרחב יהודה ושומרון בזמן של התחממות בשאר הגזרות. "מטרת העל היא להכין ולחזק את המ"מ באיו"ש", קובעת רס"ן אפרת בוגנים-כהן, קצינת הדרכה באיו"ש, "אנחנו במצב בו המפקדים נדרשים להיות מוכנים בכל עת". 

את האימון התחילו לתכנן כבר לפני חצי שנה, מתוך רצון לאמן את כל המ"מים החדשים. "רצינו לחזק את תחושת השייכות וההיכרות שלהם עם האוגדה", מסביר סא"ל (מיל') יהושע שטריק, מג"ד 8132, "עשינו את זה בעזרת 48 שעות של אימון עצים".

במשך יומיים הם עברו ניווט יחיד, מסע אלונקות, עבודה בלש"ביה, ירי באלפ"ה ושיפור טכניקות כמו מעצרים ומארבים. "אלו כל הכשירויות הנדרשות לעבודת הבט"ש", מוסיף המג"ד, "יצרנו להם פעילות אינטנסיבית ומעמיקה".

בנוסף, המ״מים ערכו שיחות ערכיות עם מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל אבי בלוט, ועם מפקדי החטיבות, על נושאים כמו מנהיגות, חשיבות המשימה ופיקוד.

"עוד לא היה משהו כזה בצה"ל ובאוגדה בפרט", מסכמת הקה"דית, "אנחנו רואים באימון הזה כהצלחה -  הרשמים היו מאוד חיוביים, ואנחנו כבר מתחילים לחשוב על התרגיל הבא".