תא"ל גיא לוי נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת האש

31.07.24
מערכת את"צ

תא"ל גיא לוי נכנס הערב (רביעי) לתפקיד מפקד עוצבת "האש" (98) במקומו של תא"ל דן גולדפוס, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד מערך התמרון והגיס הצפוני (479). טקס החילופים נערך הערב (רביעי) במחנה "ליפקין" בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ובהשתתפות מפקדים, לוחמים, משפחות ומוזמנים נוספים.

בשנתיים האחרונות, תחת פיקודו של תא"ל דן גולדפוס, עוצבת "האש" (98) עסקה במוכנות וכשירות למלחמה בסדיר ובמילואים וב-7 באוקטובר לוחמיה קפצו מיידית ללחימה. האוגדה הובילה את התמרון בח'אן יונס במהלכו תמרנו הכוחות לראשונה בתת-קרקע ופיקדה על המספר הרב ביותר של צוותי הקרב ויחידות מיוחדות.

בנוסף, כוחות האוגדה לחמו במבצעים בג'אבליא, אל בורייג', דיר אל באלח וש'געאייה, במהלכם חוסלו אלפי מחבלים והושמדו תשתיות טרור רבות בעל ובתת קרקע. במבצעים שהאוגדה הובילה, הושבו 13 חללים חטופים ושישה חטופים בחיים בשותפות עם הימ"מ והשב"כ ב"מבצע ארנון" ו"יד הזהב".

"הימים הם ימים מורכבים, ימי מלחמה! מאז המתקפה הנפשעת של החמאס, מאז אותו היום שבו נכשלנו כצבא, אנו פועלים בנחישות כדי להשיב את האמון שנשבר באותו יום ארור", הצהיר מפקד פקמ"ז, אלוף אבי בלוט, "אמש הובהר שוב כי ישראל נחושה לנצח במלחמה, וכי היא תעשה הכל בכדי לייצר פה מצב בטחוני טוב יותר ולעמוד בכל מטרות המלחמה ובתוכם הכרעת החמאס וגופי הטרור.

הישג כביר של האוגדה הוא חילוץ החטופים והחללים. 'אין לנו מצווה גדולה כפדיון שבויים', ואתה גולדפוס זכית להוביל מספר מבצעים, יחד עם הלוחמים והמפקדים הגיבורים, לחילוץ חטופים חיים במבצע 'ארנון', ואף להביא חטופים חללים לקבר ישראל. פעולות אלו הרחיבו כל לב במדינת ישראל ותרמו רבות לחיזוק הברית והאמון בין צה"ל לבין אזרחי המדינה.

זכות עצומה נפלה בחלקך, להיות מצביא במלחמת חרבות ברזל. עוד לפני המלחמה, ראיתי כיצד ליווית את אנשיך במבצעים רחבים במחנות הפליטים באיו"ש כדוגמת ג'נין ובלאטה, ובעיקר מהשיח המקצועי והערכי ובגובה העיניים, ישר וחד כתמיד. בקרוב נשב יחדיו סביב אותו השולחן, נצעד יחדיו בשדות הקרב ונמשיך לפעול כמיטב יכולותינו בכדי להוביל לניצחון בכל הזירות ולהשבת האמון.

גיא יקירי, אתה מגיע עם תרמיל גדוש בניסיון קרבי, בערכים ובמקצועיות. אתה זוכה להיות מצביא בימי מלחמה, אתה זוכה להיות המנהיג והמפקד שיוצא לפניהם ושבא לפניהם, אני סומך עלייך ובטוח כי תשכיל להמשיך להוביל את האוגדה להישגים משמעותיים ולניצחון בכל, בדרום, במרכז ובצפון, לכל משימה אליה נדרש".

"אחיי גיבורי המדינה, ב-7 באוקטובר כשלנו כולנו להגן על מדינת ישראל ותושבי עוטף עזה", חרץ מפקד עוצבת "האש" (98) היוצא, תא"ל דן גולדפוס, "באותו יום קראתי לכם והגעתם להילחם ולהדוף את האויב האכזר. מדממים והמומים, התעשתנו ויצאנו למלחמה שאין צודקת ממנה.

כבר עשרה חודשים אנו נלחמים, מפרקים את החמאס עם הישגים משמעותיים וניצחונות יום יומיים, עשרה חודשים בהם אנו מחוייבים להחזיר את החטופות והחטופים הביתה. זוהי משימה עילאית, ערכית ומוסרית ועלינו לעמול עליה כל יום מחדש עד שנחזיר את כולם הביתה.

כולם מחויבים להגן על המדינה, להגן על ערכיה, להגן על צדקת דרכה במדינה יהודית ודמוקרטית. המלחמה על הערכים היא דרכינו, היא המאפשרת לנו לפגוש את האויב, להשמידו ולהכריעו והם הערכים שלשמם נכון להקריב את חיינו. בשנתיים האחרונות הייתה לי הזכות לפקד עליכם, להילחם לצידכם וללמוד מעוצמתכם.

מפקדי החטיבות, אתם גיבורי התהילה, נטעתם בי את העוצמה והביטחון שאין דבר שאתם לא מסוגלים לו. מג"דים, מ"פים ומ"מים דעו שעל כתפיכם מונח העתיד של כולנו. לאנשי המילואים המופלאים, אתם עוצמת העם, מפקדי וחיילי האוגדה, הנגדים, אנשי הסיוע, תודה לכם על שאפשרתם לאוגדה להילחם בלי שום אתגר שעצר אותנו.

במלחמה הזו באו לידי ביטוי השותפויות עם חיל האויר ויחידות מיוחדות - שותפות זו אפשרה לנו להחזיר הביתה שישה חטופים חיים, ושלושה עשר שאינם בין החיים וחזרו לקבורת ישראל. למשפחות השכולות אומר סליחה על שלא הצלחתי להחזיר את הבנים הביתה בשלום, נמשיך ללמוד על חייהם של הנופלים  ונחנך לאורם. נמשיך ללוות אתכן המשפחות לעד.

ללוחמים שנפצעו, שרובם חזרו ללחימה רפואה שלמה ובריאות איתנה. אתם גיבורים. לגיא - אתה מפקד קרבי מעולה, מנהיג, ערכי וחותר למגע. אני משאיר לך אוגדה מיומנת ומנצחת. אויבנו מצפון מסתכלים עלינו, מסתכלים עלינו נלחמים, רואים את עוצמתנו ויודעים כי אנו מסוגלים לכל אתגר. אנו חייבים להיות מוכנים לכל אתגר, מכל מקום, ואני בטוח בנו, בעוצמתנו וביכולת שלנו לנצח. אוגדה 98 עמדו איתן, צאו, פיגשו את האויב בכל מקום ונצחו. כאן קודקוד אלופים. סוף".

"בחרדת קודש ובהבנת גודל השעה אני מקבל את הזכות לפקד על האוגדה המובחרת והעוצמתית הזאת", אמר מפקד עוצבת "האש" (98) הנכנס, תא"ל גיא לוי, "אנו מצויים בימים של טלטלה לאומית ושינוי סדרי עולם במרחב האזורי, אנו מוקפים בכוחות טרור אפלים, ונדרשים לעמוד איתן, ערוכים ומוכנים - ברוחנו ובכוחנו.

לצערנו בשאון הקרב, המלחמה גבתה מאיתנו מחירים כבדים. בני המשפחות השכולות, אתם חלק מאיתנו לעד. אני מתחייב לשמר את המורשת של בנינו ואחינו הגיבורים, ללמוד על פועלם, ללמד אותה לדורות הבאים וללכת לאורם ובדרכם. מכאן אני מבקש לחזק את כלל הפצועים בגוף ובנפש, אנחנו מבטיחים שנמשיך לצעוד לצידכם ונאחל שבמהרה תשובו לאיתנכם.

גולדפוס, תבעת תוצאות מרשימות ומימשת יעדי מלחמה משמעותיים, במנהיגותך כתבת פרקים במורשת הלחימה של האוגדה, צה"ל ומדינת ישראל. מח"טים מצטיינים - גיבורי המערכה, מטה משובח, מילואים וסדיר, אני רוצה להודות על שעשיתם ועל שעוד תעשו יחד איתי.

כוחו של עם ישראל תלוי ועומד על שיתוף פעולה, אחדות ועזרה הדדית, והם שיובילו לנצחון. זוהי שעה לאחדות, לחיזוק הדדי וללחימה בחזית מאוחדת למען מטרה אחת! אני גאה לתפוס את הפיקוד עליכם וסומך על כולכם, כי נחזק אחד את השני כמפקדים וכיחידות, מכאן נצא ברצף למשימה הבאה במלחמה. לא נשקוט ולא ננוח עד שנחזיר את כל החטופים לארצנו ועד שננצח את כל אויבנו".