בגיל 45 - טוראי מייסון עולה לראשונה על מדים

טוראי מייסון שחאדה מעולם לא דמיינה שבגיל 45 תגיע לבקו״ם. לאחר גיוסה לצה"ל כחלק מתוכנית "שלב ב'", היא מספרת לנו על התחושות שהובילו אותה לעלות על מדים בשלב זה בחייה, ועל הדוגמה שהיא מקווה לשמש לילדיה

02.01.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

עם משפחה של שבע נפשות וקריירה מצליחה - החליטה בגיל 45 מייסון שחאדה, ערביה נוצריה מכפר יאסיף, ללכת בעקבות שני בניה ובעלה שמשרתים בצבא. היא הייתה נחושה בדעתה להתגייס לצה"ל בתוכנית מיוחדת, ולהתחיל שירות משמעותי ופרק חדש בחייה.

טוראי שחאדה התגייסה בחודש שעבר לצה"ל במסגרת התוכנית "שלב ב'" - פרויקט מיוחד לגיוס אוכלוסיות בני מיעוטים, שאינם מחויבים להתגייס ועברו את גיל הגיוס. במסגרת התוכנית של מנהל האוכלוסיות, הפועל תחת חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם, עוברים המשתתפים הכשרה בת שבועיים, שלאחריה יוכלו להתגייס לשירות מילואים משמעותי במערך ההסברה של פיקוד העורף.

"אני מהווה דוגמה אישית לבנים ולבנות שלי", משתפת בהתרגשות טוראי שחאדה, "ברגע שיהיו בגיל הגיוס, אני מעודדת אותם להתגייס לצבא - ולכן חשוב לי מאוד לעשות את הצעד הזה לפניהם ולהתגייס בעצמי".

לקבלת טוראי אמא

לעלות על מדים בגיל 45 זו לא החלטה של מה בכך, אבל טוראי שחאדה ידעה שזה הדבר הנכון עבורה. "זה כל כך חשוב בעיניי לתרום למדינה, וכך אני מחנכת את הילדים שלי", היא מכריזה, "בסביבתי הקרובה יש שיח על הצבא, והסיפורים על החוויות המשמעותיות הגבירו את הרצון שלי להתגייס". 

טוראי שחאדה לקחה השראה, בין השאר, גם מבעלה, סמל ספואן שחאדה, שהשתתף בתוכנית לפני כשנתיים. תחושת השליחות ליוותה אותה במשך שנים, ועכשיו, כשהתוכנית פתחה את שעריה לראשונה גם לנשים - היא ידעה שהרגע שלה הגיע: "אני רוצה שכל הנשים הערביות כמוני ידעו שאישה יכולה להגיע לכל מקום שתרצה".

בתום שבועיים מלאים באירועים מרגשים והתחלות חדשות - טוראי שחאדה סיימה בהצלחה את השלב העיקרי בפרויקט. בימים אלה, היא מתחילה את שירות המילואים שלה. "חשוב שכולנו נתרום ונעסוק בעשייה משמעותית - כזו שיוצרת את השפה המשותפת בין כולנו", היא מסכמת בחיוך.