איך 9 ליטר מים, מטען נייד ודף יעזרו לכם במצב חירום?

השבוע, פיקוד העורף ועיריית קריית ים יצאו לתרגיל ראשון מסוגו, שמכין את האזרחים לשעת חירום ומספק להם ציוד שיעזור להציל חיים במקרה הצורך. שמענו מקנ״ר נפת המפרץ על הדרך החדשה שבה מכינים את התושבים ושומרים על מוכנות לטווח ארוך

22.03.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

כנראה ששמעתם הרבה פעמים על תרגילים של פיקוד העורף באזורכם - אבל האם השתתפתם באחד? השבוע פיקוד העורף לקח את התרגילים שלו לשלב הבא, ועבד בשיתוף עם עיריית קריית ים ללמידה והכנה של תושבי העיר לרגע של חירום ב-360 מעלות.

"כשיגיע מצב חירום כל אדם יצטרך בהתחלה לדאוג לעצמו, אחרי זה העירייה תפעיל את שירותי החירום שלה ורק לאחר מכן יוכלו להגיע צוותי פיקוד העורף לעזור ולחץ", מספר סגן רועי רדינג, קצין נפה ורשות של נפת מפרץ. 

חלק מתפקידה של עיריית קריית ים בתרגיל היה לדאוג שבכל דירה בעיר ימצאו שני דברים חשובים - שישיית בקבוקי מים ומטען נייד לטלפון. "שני הדברים האלו שנראים שוליים, משנים את אסטרטגיית הפעולה שלנו. כשאני יודע שלאזרח לכוד יש מים וסוללה עד שאגיע אליו, זה מקנה לי זמן לתכנן את החילוץ בצורה הטובה ביותר" הוא מוסיף.

כדי להנחיל את הנכונות להתכונן אצל התושבים, נפת המפרץ של פיקוד העורף החלו לגייס אזרחים בעלי אחריות חברתית, כמו ועדי בתים, ולהסביר להם מה עליהם לעשות בבניין או בשכונה שלהם כשהאדמה תרעד.

"בניגוד לתרגיל רגיל, פה בנינו שבוע שלם שמכין את האזרח ליום שבו אזעקה תשמע", ציין סגן רדינג. עיריית הרשות, יחד עם גורמים בפקע"ר, הכינו כנס שכיסה כל נקודת תורפה שיכולה לצוף בשעת חירום. "אחד מהדברים שעשינו הוא להכין מדריך מודפס שהגיע לכל בית בעיר", הוא מפרט, "בו יש הסבר ברור של מה עליך לעשות במקרה של רעידת אדמה, בצורה הטובה והמדויקת ביותר".

"המטרה העיקרית שלנו היא לעורר עוד רשויות, להרים את הכפפה ולהתכונן כבר עכשיו בצורה הטובה ביותר לחירום ובכך - להציל חיים" הוא מסכם.