טקס הוקרה של פיקוד העורף במחוז דן

25.03.24
מערכת את"צ

במסגרת טקס הוקרה לאנשי המילואים של מחוז דן בפיקוד העורף, קיבלו אנשי המילואים תעודות הוקרה על תרומה ייחודית למאמצי מחוז דן במלחמת ״חרבות ברזל״ ממפקד המחוז, אל״ם חי רקח.


סרן אלמז פיקדו, קצינת נפה ורשויות של נפת תל אביב, בת 24 משדרות. התגייסה כמדריכת חילוץ והצלה, יצאה לקורס קצינים, שירתה גם כקצינת חילוץ, שירתה כקצינת עורף באוגדת עזה והחל מאוגוסט האחרון משרתת בתפקידה הנוכחי כקצינת נפה ורשויות של נפת תל אביב. במסגרת תפקידה אחראית להכין את כלל הרשויות המקומיות בגזרת תל אביב, בת ים, חולון ואזור לשעת חירום. במסגרת ההכנות, מאמנת את ראשי הרשות ומטה החירום שלו, מנהלי המכלולים לתרחישי החירום השונים. אלמז נבחרה להיות קצינה מצטיינת ומהווה מופת ודוגמה אישית במסירותה ובמקצועיותה עבור משרתי המחוז.

רס"ן (מיל') ישי שאול, בן 48 מבאר טוביה. ישי שירת כלוחם בחטיבת גולני, נפצע בשירותו ועבר לשרת ביחידה עורפית. במילואים ישי משרת במכלול התכנון של מחוז דן. בשבעה באוקטובר היה בביתו במושב, לא היסס לרגע לבש מדים וקפץ לתגבר בכיתת הכוננות של יד מרדכי בעוטף עזה. למחרת כבר התייצב במפקדת המחוז. במסגרת שירותו במילואים ישי אחראי על בקרה ושליטה של פרויקט "בני המקום". בעבר ישי כבר קיבל הוקרה על עבודתו בתקופת הקורונה, כשהיה חלק מצוותי מלונות הקורונה של פיקוד העורף. ישי קיבל הצטיינות לאור עשייתו המרובה והמשמעותית במשך מלחמת "חרבות ברזל".



סרן (מיל') אופק אליאס, בת 29 מהרצליה. אופק התגייסה כספורטאית פעילה לאחר זמן מה חתמה ויתור על תפקידה ויצאה לתפקיד פיקוד במערך מג״ל. במסגרת תפקידה בשירות המילואים אופק לקחה חלק במשימת ״בשורה מרה״ מתן הבשורה למשפחות אשר יקיריהם נרצחו בשבעה באוקטובר ובהמשך שירות המילואים שלה שירתה כע’ קצין אג״ם. אופק קיבלה הוקרה על עשיתה המשמעותית במהלך המלחמה. תוך כדי המילואים היא גם מנהלת מסעדה ומצליחה לעשות את כל תפקידיה על הצד הטוב ביותר.

סרן (מיל') שמעון סוויסה, בן 41 מראשון לציון. שמעון התגייס כמש"ק מודיעין, במסגרת תפקידו במילואים יצא לקורס קצינים והפך למפקד מחלקה בגדוד האנו"ח (איסוף נתונים וחללים). עם פרוץ המלחמה שמעון גויס למילואים בגדוד חילוץ 951 והיה שותף במשך 60 ימים בהם הגדוד לקח חלק במשימת זיהוי החללים במחנה "שורה". שמשון נשוי ואב לעשרה, בנו אוריה, בן 19 לוחם בגולני אשר סיים טירונות לפני שלושה שבועת וכבר נלחם בעזה.



סרן (מיל') מורן רביד, בת 30 מקיבוץ כרמיה. מורן שירתה בעבר כחובשת ביחידה עילית, כקצינת ארגון רפואה בבה״ד 16 וכקצינת ארגון רפואה בחטיבת בנימין. בשבעה באוקטובר מורן הייתה בטיול ברפובליקה הדומיניקנית, הייתה אמורה להיות בטיול של ארבעה חודשים אך לא היססה לרגע ועלתה על מטוס ארצה על מנת להתגייס למילואים ולקחת חלק בלחימה. משפחתה של מורן גרה בעוטף עזה ואף אחיה נלחם במחבלים בקיבוץ בארי. במהלך המלחמה שירתה מורן במספר תפקידים: קצינת מבצעים בחמ"ל נפת תל אביב, נציגת הנפה במפקדת המחוז ולאחר מכן סופחה ליחידה במטכ״ל. בערב ההוקרה חשה מורן תחושב של פירגון וידיעה שעבודתה מוערכת.