מפקד פיקוד הצפון בחן את גדוד המילואים במבדק הכשירות החדש

תחת עינו של אלוף יואל סטריק, תרגלו לוחמי גדס"ר חטיבת עציוני התקדמות ותקיפה בשטח עוין, ועברו מבחן כשירות ייחודי שפותח בבא"פ אליקים. קיבלנו הצצה

14.06.17
ניצן צור, מערכת אתר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ביקר הבוקר (רביעי) בבסיס האימונים הפיקודי של פיקוד הצפון "אליקים" כדי לבדוק מקרוב את אימון גדוד הסיור של חטיבת המילואים "עציוני".

האימון התקיים במתכונת מיוחדת וחדשה שפותחה לאחרונה בפיקוד הצפון ובבא"פ (בסיס אימונים פיקודי) אליקים, לפיה הגדוד עובר בוחן כשירות במטרה לבדוק את יכולתו להתמודד עם האתגרים איתם ייפגש בלחימה בגבול הצפון.

"התרגיל, שנקרא 'בוחן מפקד פצ"ן'", מספר סגן מפקד בא"פ אליקים, רס"ן אורן מייזל, "מתרחש במתחמים הסבוכים והבנויים שבשטחי האש של בא"פ אליקים ונבנה עבור היחידות שעתידות להילחם בגזרת הפיקוד במצב חירום. במסגרת האימון, הגדוד המתרגל מקבל משימה הכוללת התקדמות והתקפת שטחי אויב, הדומה לזאת שיקבל בלחימה בזמן אמת".

"אנחנו עוסקים בכל המעטפת ואחראים על הנושא של בימוי האויב", מסביר סגן מפקד הבא"פ. "החטיבה מתפנה לגמרי לחניכה של החיילים, של המפקדה ושל המפקדים. מפקד הבא"פ הוא מפקד התרגיל בפועל, כך שמפקד החטיבה פנוי להתרכז בתרגול העימות עצמו".

"בסוף הבוחן", ממשיך רס"ן מייזל, "מעניקים ציון לגדוד וקובעים אם הוא כשיר או לא. מעבר לכך, אנחנו גם מדרגים את פעילות המערכים של הגדוד, כמו שלישות, חימוש והנדסה. הערכת הציון הכולל לגדוד מהווה בסיס לתכנית עבודה למג"ד, שכך הוא יודע במה על חייליו להשתפר ולהתחזק".


בנוסף לבוחן שהתחיל אתמול, נמשך לאורך הלילה ויסתיים היום, תרגלו חיילי הגדס"ר התקדמות רגלית בשטחי האש עד ללש"בייה (לוחמה בשטח בנוי), בה דימו השתלטות על שטח עוין.

"בעתיד נבצע בוחן פתע לחלק מגדודי המילואים, נקפיץ אותם מהבית ישירות לאימון", מפרט רס"ן מייזל ומסכם: "בזכות מודל האימון והבוחן החדש נוכל לעקוב טוב יותר אחר מצב וכשירות הכוחות הלוחמים במילואים, ובכך להיות מוכנים יותר בכל זמן ולכל מצב".