האנשים שיודעים איך היום יתחיל, אך לא כיצד ייגמר

ממענה רפואי לחיילים, עד לטיפול במקרים אזרחיים ופצועים סורים. 24 שעות לא מספיקות לכל פעילויות כוחות הרפואה שבגזרת רמת הגולן: הנה טעימה  

22.05.17
מערכת אתר צה"ל

"בין קליטות הפצועים הסורים, שמתרחשות כמעט באופן יומיומי לאורך הגבול, קיימת גם שגרה אינטנסיבית של טיפול רפואי בכלל הגזרה", אומר קצין הרפואה של החטיבה המרחבית "הגולן והחרמון", סרן אבירן פינחסוב. ההסבר מגיע אחרי אירוע אזרחי קשה אליו נדרשו הכוחות מוקדם יותר היום (שני), בדרום רמת הגולן.

 "קיבלנו דיווח על אירוע רב נפגעים סמוך ליישוב חיספין", משחזר סרן פינחסוב. "מהר מאוד הבנו שמדובר בתאונת דרכים קשה שכללה התהפכות רכב ובו לכודים". צוותי הרפואה של החטיבה המרחבית הגיעו למקום התאונה, והעניקו לפצועים, יחד עם הכוחות האזרחיים, עזרה ראשונה. בסופו של דבר, נקבע מותם של השניים.

המקרה הקשה מייצג את סדר יומם הבלתי צפוי של אנשי הרפואה בגזרה. "האנשים האלו", מבהיר פינחסוב, "אחראיים על מענה רפואי לחיילים בשגרה ובחירום, אך לא רק. בתוך כל זה קורה לא פעם, לרוב עם רדת החשיכה ולאחר שעות העבודה הרגילות, שהצוותים מקבלים קריאה לטפל במקרים אזרחיים וגם לפנות פצועים סורים".

 לסיכום, אומר סרן פנחסוב, כי "עבור צוותי הרפואה בגזרה זה ברור: הצלת החיים היא מסביב לשעון. בין אם מדובר באזרח שנפצע חלילה בתאונה קשה, חייל שנפגע או אפילו אזרח סורי שמגיע לגדר - כוחות הרפואה מיישמים כאן הלכה למעשה את שבועת חיל הרפואה, ומטפלים בכל אחד - בין אם חבר לנשק או אויב".