הצטרפו ליום הסיורים המיוחד בעקבות קרבות מלחמת העצמאות

18.06.18
מערכת אתר צה"ל

מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל | 18.06.2018

לרגל 70 שנה ללוחמי חטיבות תש"ח, שיצוין בין היתר מחר בעצרת הוקרה מיוחדת באמפי קיסריה בהובלת מפקדים בכירים בצה"ל, בפיקוד הצפון החליטו לצאת ליום סיורים מיוחד במוקדי הקרבות של החטיבות, בליווי לוחמי העבר ומפקדי הווה.


"מדובר ביום ערכי וחשוב עבורנו", מבהיר אל"ם שי טייב, מפקד משאבי האנוש בפיקוד הצפון. "במהלך הסיורים, מפקדים המשרתים כיום בחטיבות התש"ח שפועלות תחת הפיקוד, יצאו לנתיבי הקרבות וישמעו מפי הלוחמים שהיו שם את מורשת הקרב העשירה שלהם".

עוד הוא מוסיף כי למעט המפקדים מהחטיבות עצמן, לסיורים יצטרפו גם קצינים נוספים מכלל חטיבות הפיקוד במטרה להתחבר לרוח הקרב של דור הלוחמים המייסד, החשובה לכל חייל ומפקד בצה"ל.

״החשיבות של היום הזה היא להראות שרוח הלחימה וחדירות המטרה של הלוחמים הללו במשימה האדירה שהוטלה על כתפיהם - יכולה לגבור על כל מכשול, מהעובדה שנלחמו מעטים מול רבים ושהיו הרבה פחות מאורגנים ומאומנים מהאויב".

"החלטנו לקיים את המופע הזה כביטוי ייחודי להערצה שאנחנו מגלים כלפיהם ולהוקיר את תרומתם לקיומה של המדינה", מוסיף אל"ם טייב.

"המטרה שלנו היא שכמה שיותר לוחמי עבר יגיעו ויקחו חלק פעיל בסיורים. אנחנו צמאים ללמוד מהם ולקבל מהם השראה על מנת להמשיך להגן בצורה המיטבית על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל גם בשנים הבאות".

היכן החטיבות מסיירות ולאן צריך להגיע?

  • חטיבת "הזקן": מתכנסים באנדרטת החטיבה בלטרון, שם יסקרו את קרבות מבצע "אסף". לאחר מכן יגיעו לאנדרטת הקרב בנתב"ג, ומשם ימשיכו לגבעת הבנים בשוהם. החטיבה תסיים את יום הסיור במשמר העמק ותבקר במערת הפלמ"ח. 

  • חטיבת "אלכסנדרוני": מתכנסים בבא"ח גולני, משם יצאו לסיור רכוב בנתיבי הקרבות בטנטורה וקאקון. לאחר מכן תגיע החטיבה ל"יד לבנים" בנתניה, ומשם ימשיכו לאנדרטה החטיבתית בעיר.

  • חטיבת "יפתח": מתכנסים בקיבוץ יפתח שם ייערך פאנל לוחמי תש"ח. משם ימשיכו למלכיה ויסקרו את קרבות החטיבה במרחב.

  • חטיבת "עודד": מתכנסים במחנה אליקים, משם ימשיכו לרמת הגולן ויסקרו את קרבות החטיבה בחושניה, מלכיה וחירבת ירדה.

  • חטיבת "עציון": מתכנסים בקסטל, ומשם ימשיכו לכיוון קיבוץ רמת רחל ויסקרו את קרבות החטיבה בגוש עציון.

  • חטיבת "כרמלי": הגדודים יסיירו עצמאית ויתכנסו בנקודות שונות בארץ. גדוד 749 יתכנס בקיסריה ומשם ימשיך לפארק הירקון. גדוד 22 גם הוא יתחיל את סיוריו בקיסריה, משם יעשה דרכו לחיפה ולאחר מכן לעין הוד. גדודים 24 ו-226 יחלו את סיורם במבצר יחיעם ומשם ימשיכו לגבעת הסנאים ויסקרו את הקרבות במרחב. גדוד 205 ומפקדת החטיבה יתכנסו במשמר העמק, יבצעו במרחב סיור אופניים ולאחר מכן יגיעו להר הגלבוע ויסקרו את קרב ג'נין.  

  • חטיבת "קרייתי": מתכנסים באנדרטת החטיבה בלטרון, משם ימשיכו לכיוון גן ההגנה בלוד ולאחר מכן למרחב קברות המכבים ויסקרו את הקרבות שהתרחשו באזור.  

    שימו לב - לאחר הסיורים תתקיים עצרת ההוקרה לחטיבות ולוחמי תש"ח בשעה 18:30 בגן הלאומי בקיסריה. לחמת במסגרת אחת החטיבות וטרם שריינת לך מקום? יש לכם סבא, סבתא, דוד, אח או כל מכר אחר שלחם ויהיה מעוניין להשתתף? מוזמנים ליצור קשר בטלפון  052-924-9074 לקבלת פרטים ותאום הגעתכם.