"בחובתי לעצב מציאות ביטחונית טובה ומופשרת בזו החזית"

15.07.18
מערכת אתר צה"ל

היום (ראשון), התקיים בשעות אחר הצהריים, טקס החלפת מח״ט 474, בשמורת גמלא שברמת הגולן. הטקס התקיים בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק ומפקד אוגדה 210, "עוצבת הבשן", תא״ל עמית פישר. בטקס העביר מפקד חטיבת הגולן והחרמון היוצא, אל"ם ברק חירם, את הפיקוד לאל״ם אבינועם אמונה אשר לא מזמן סיים את תפקידו כמפקד יחידת מגלן. 


"אבי אבות אבותיי, לחם כאן, לפני 2000 שנה. אבי ומורי לחם כאן, בהובילו פלוגת שריון לפני 45 שנה. ואנכי הקטן באלפי מנשה - זכיתי להגן על חבל ארץ זכה בשנתיים האחרונות", כך אמר בנאומו מח״ט 474 היוצא, אל״ם ברק חירם.

"נופי הגולן עוצרי הנשימה, על יופיים ופראותם היו תמונות היומיום אשר ליווני בשנים אלה - כמה עוצמות ניתן לשאוב מהידיעה שאנו חלק משרשרת דורות של מגני הגולן - שרשרת דורות של מגני ירושלים. ולמול הפריחה, השגשוג, היופי והחירות בצדו האחד של הגבול, משתוללת האימה, ותופת מצדו השני", הוסיף אל"ם חירם. "מלחמת אזרחים חסרת פשרות, קריסה מוחלטת של האנושיות והתרבות. במציאות כאוטית זו, אשר השתנתה ללא הרף במשך השנתיים האחרונות, נדרשנו להגן על גבול הגולן ולמנוע פגיעה באזרחינו".

"במקביל ניסינו להקל ולו במעט על מצוקותיהם של רבבות העקורים אשר מצאו מקלט לאורך עם ישראל. במשך תקופה זו טיפלנו באלפי פצועים וחולים והעברנו מאות טונות של סיוע רפואי ואזרחי. ההבחנה בין אויב לבין אזרחים תמימים לא הייתה פשוטה ודרשה לא פעם הקפדה על הפרטים לצד יצירתיות ותעוזה. לצד מראות הקרב, ההרס והקורבנות אי אפשר שלא לחשוב על מדינת ישראל - הבית הלאומי שלנו".

"אנחנו שנולדנו למציאות בה ישראל היא עובדה קיימת - מתבוננים מהצד על משמעות העובדה כשאין לך מדינה, ריסוק המבנה החברתי, מחיקת המוסר וההתבהמות הטוטאלית כתוצאה מכך. הגאווה והאחריות מהשירות בגזרה מורגשים היטב בקרב המפקדים והחיילים כאחד".

״אבינועם - אחי ורעי, במהלך השנה האחרונה זכינו לעבוד יחד במספר מבצעים ולאחרונה גם בחפיפה. זכיתי להכיר מפקד מקצועי, ענייני ומסור אשר רוח הקרב והערכים מפעמים בו. אין לי ספק כי תוביל את החטיבה להישגים חדשים במציאות המשתנה למולנו ללא הרף. אני מאחל לך ולמשפחתך הצלחה, וברוכים הבאים לגולן - בו בחרתם גם לקבוע את ביתכם החדש".

 

"לסיום", מסכם אל"ם חירם, "אבקש להודות למשפחתי - בת ציון, צור, עברי, קמה ויעלה. על הסיוע והתמיכה ללא סייג בי ובמשימה. פעם נוספת הייתם מקור הכוח והעוצמה - אפשרתם לי לעמוד באתגרים ובקשיים - אתם הייתם הירושלים שלי".

מח״ט 474 הנכנס, אל״ם אבינועם אמונה הוסיף ונאם: "המציאות הלא יציבה בחזית רמת הגולן מזמנת לנו, מגני חבל בארץ היפה עד כדי הרחבת הנפש. אתגרים גדולים ואחריות כבדה. אני מקבל עליי אחריות זו בחרדת קודש מתוך תחושת שליחות והבנה עמוקה כי ביכולותינו ובחובתי לעצב מציאות ביטחונית טובה ומופשרת בזו החזית לטווח זמן ארוך".

"לשם כך, עלינו לפעול על פי ערכי צה״ל תוך דבקות במשימה עד כדי חירוף הנפש. ברק, תודה אישית אודות שיתוף פעולה עמוק ואמיץ בשנתיים שחלפו עת הובלנו יחדיו מבצעים חשובים ומורכבים. תודה בעבור הלמידה והכנות. תודה מיוחדת גם בשם פקודיך וגם בשם תושבי רמת הגולן ביחד. על תפקוד מרשים ועשיה ללא פשרות, בהצלחה בהמשך בדרך החדשה. מפקדי וחיילי החטיבה, אני מאמין בכם ומצפה לעשייה אינטנסיבית ואיכות בשיתוף פעולה מתוך ערבות הדדית אמיתית".