"פנינו אינן להסלמה, אך היכולת גבוהה ואיננו מהססים להשתמש בה"

11.02.18
מערכת אתר צה"ל

במחנה נפח שברמת הגולן התקיים היום (ראשון) טקס חילופי מפקד אוגדת הבשן: תת-אלוף עמית פישר מחליף בתפקידו את תת-אלוף יניב עשור, ששירת כמפקד האוגדה בשנתיים וחצי האחרונות וייכנס בקרוב לתפקיד ראש חטיבת המבצעים. 

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. "היום ברור לכולם מה שידענו מזמן, איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בשטח סוריה, שמטרתו פגיעה בישראל. לא ניתן לזה יד", אמר אלוף סטריק.

"לא נסכן את אזרחי ישראל, לא נאפשר לערער את יציבות האזור", הוסיף אלוף סטריק והדגיש: "פנינו אינן להסלמה, אך היכולת גבוהה ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, פעלנו אתמול וכך נוסיף כל אימת שנצטרך".

"הימים האחרונים מוכיחים היטב את נפיצותו של המצב הביטחוני בגזרת סוריה ואת האתגרים הרבים והגדולים שמוטלים על כתפי האוגדה בתקופה הנוכחית. במציאות שבה המערכה שבין המלחמות יכולה להפוך בין רגע למלחמה של ממש – לאוגדה מרחבית שהגבול הסורי הוא ביתה שמורה משמעות שקשה להפריז בחשיבותה", המשיך אלוף סטריק. "אני ניצב כאן היום ומדגיש: מי ומה שיחצה את הגבול, בפשט ובדרש, יזכה לתגובה הולמת".

"נדרשת להתאים את האוגדה לאתגרי הגבול הסורי, ובאותה שעה, לגבש את דמותה לנוכח גילה הצעיר", אמר אלוף סטריק למפקד האוגדה היוצא, תא"ל עשור. "היום, כשאתה מסיים תפקיד, בסערה ניתן לומר, אני יכול לקבוע בפה מלא: הצלחת. הקמת את מפקדת "שכנות טובה" ומימשת תפיסה ביטחונית מותאמת לאתגרים המורכבים שהשירות בגבול סוריה טומן בחובו. אני יודע כי חשיבתך המבצעית החדה, יכולותיך לרתום שותפים, אישיותך המיוחדת והניסיון העשיר שצברת יעמדו לצדך כאשר תישא באחריות העצומה הנדרשת גם מראש חטיבת המבצעים". 

"חיזבאללה ואיראן מבקשים להתבסס במרחב ונוכחנו בכך בשבת החולפת", הוסיף המפקד היוצא, תא"ל עשור. "המסר לאויבינו חד וברור: נחושים אנו להגן על ריבונותנו ולהגיב בעוצמה ובתבונה נוכח כל איום".

לצד זאת, ציין תא"ל עשור: "ועדיין, ציר הנפט, הסמוך אלינו, עמוס אנדרטאות הזוכרות את לקחי היהירות והקונספציה ומסמלות לנו להקפיד על ענווה ראויה".

"אין לדעת אילו אתגרים בדיוק יוצבו בפתח האוגדה בשנות כהונתך", אמר אלוף סטריק למפקד אוגדת הבשן הנכנס, "אפילו מחר בבוקר ולאלה שיבואו בעתיד – אני סמוך ובטוח כי אתה האדם הנכון לעמוד מולם. שנות פועלך הארוכות בשטח, תבונתך ונחישותך יעמדו לצידך – וכמובן האנשים שלצידך, מפקדי האוגדה וחייליה. ראה אילו איומים ניצבים לפניך, חשוב מהי הדרך הנכונה להיערך אליהם ואז עשה את מה שנדרש".

"זוהי התרגשות גדולה עבורה לקבל את הפיקוד על עוצבת הבשן ולחזור לשרת עמכם בחבל הארץ המוכר והאהוב בו נולדתי ובגרתי", אמר המפקד הנכנס, תא"ל פישר. "קבלת הפיקוד על עוצבת הפיקוד הינה אחריות עצומה. עלינו להגן בפני כל ארגון וחוליית טרור הפועלים היום בגבול הרמה, ובמקביל להכין עצמנו מבצעית ומודיעינית לאיום המתגבר הנמצא בפתחנו: חזרת צבא סוריה ועמו, כוחות איראנים, חיזבאללה ואחרים".

"משימה נוספת בה נעסוק בחריצות", המשיך תא"ל פישר, "היא הכנת כוחות האוגדה, בדגש על יחידות המילואים הרבות, למבחן העליון - מבחן המלחמה".