כך ערוכים כוחות צה"ל למזג האוויר ולהמשך המבצע

06.12.18
מערכת אתר צה"ל

זהו יומו הרביעי של מבצע "מגן צפוני", והמאמצים לאיתור ונטרול מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חמאס, נמשכים. "אנחנו עובדים בשלושה מרחבים לאורך הקו הכחול - במרחב שמול כפר כילא, מול אזור לבונה ומול רמיה", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, "במסגרת העבודות אנחנו מתמודדים עם כמה אתגרים אליהם התכוננו מראש".


הכוחות בשטח מתמודדים עם חפירה בקרקע מאוד קשה ומורכבת, ומזג האוויר הקר והגשום. "נערכנו מראש והתכוננו לתת מענה לוגיסטי מלא שכולל אוכל חם ואמצעי חימום לכל מאות החיילים שעוסקים בפעולה יחד עם הגורמים האזרחיים", פירט תא"ל מנליס, "הקמנו אזור מחיה מחומם ואנחנו ערוכים למזג האוויר ולהמשך סוף השבוע".


צה"ל עובד על פי מספר מאמצים עיקריים. ביניהם המוכנות לאפשרות של התדרדרות, כולל מערכי האוויר והים, הגנה אווירית וקומנדו, אנחנו מחזיקים כוחות בכוננות לאורך הגבול ולא רק היכן שמתרכזים המאמצים ההנדסיים. מאמץ נוסף, הוא מדיני, במסגרתו, התרחשה פגישה של מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק ומפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. מבחינת העורף, המפקדים עוברים גם ביישובים הקטנים, והעובדה שהצפון שומר על שגרה מוחלטת, היא הישג גדול.

"חיזבאללה בנה את פרויקט המנהרות בנוסף למהלומת האש, כחלק מתוכניתו לנסות ולהעביר את הלחימה לשטח ישראל", אמר דובר צה"ל והוסיף: "הם בנו את פרויקט המנהרות כרכיב סודי שהיה ידוע למעט מאוד אנשים, אפילו בצמרת חיזבאללה. מטרת "מגן צפוני" היא לחשוף ולנטרל את המנהרות כדי לשמוט את ההיגיון מתחת לתוכנית התקיפה ולנטרל את הרכיב הסודי בה".