החל שלב נטרול והשמדת מנהרות הטרור ההתקפיות. צפו בהכנות

20.12.18
מערכת אתר צה"ל

כוחותינו הפועלים במסגרת "מגן צפוני", פתחו הבוקר (חמישי) בשלב הנטרול וההשמדה של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות הגבול שנחשפו במבצע. 

"אנחנו ממשיכים במבצע "מגן צפוני" לפי התוכנית המקורית שאושרה מראש, ונמצאים איפה שתכננו", סיפר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "כרגע אנחנו מתמקדים בשני מאמצים מבצעיים. הראשון הוא המשך חשיפת המנהרות, בנוסף לארבע שכבר נחשפו, והשני הוא שלב ב' במבצע - מאמץ הנטרול וההשמדה של המנהרות שמצאנו".

"הנטרול מבוצע במספר שיטות שונות על פי ניתוח מצב המנהרות בעזרת הגורמים השונים שלוקחים חלק במבצע", חשף תא"ל מנליס. "כל מנהרה שונה מהאחרת, חלק נחצבו בסלע, אחרות עשויות מבטון, עלו או ירדו לשטחנו, ולכן כל אחד מהן תנוטרל באופן שייחודי לה".

נטרול המנהרות ימנע מארגון הטרור חיזבאללה להשתמש בהן ולממש את תוכניותיו. "אחרי הטיפול במנהרות לא תהיה לחיזבאללה אפשרות להשמיש אותן שוב, משטחו ועד שטחנו. לא נאפשר את הגשמת התוכנית שנועדה לכבוש את הגליל ונחשפה במהלך המבצע", ציין דובר צה"ל. "אנחנו מזהירים את מי שיתקרב לפתחי המנהרות וישהה בקרבתן".

הודעות על נטרול המנהרות יינתנו לראשי הרשויות הרלוונטיות ולתושביהן, והאחריות על חפירתן מוטלת על ממשלת לבנון. "המנהרות שנחפרו משטח לבנון לשטח ישראל מפרות את החלטה 1701 ואת הריבונות הישראלית", הבהיר דובר צה"ל. "כמובן שנטרולן לא יקרה ביום אחד, וזה ייקח תקופה ויקרה במקביל למאמץ החשיפה".

"נכון לשלב זה לא זיהינו איומים או אירועים שיכולים להתפתח למצב בעייתי", סיכם תא"ל מנליס. במקביל ממשיכים כוחותינו במאמץ המבצעי על-פי התכנון: "פיקוד הצפון נמצא בכוחות מתוגברים על פי התוכנית שנקבעה מראש, והם במוכנות גבוהה להתרחשויות, אם יתפתחו במהלך המבצע.