זהו תוואי המנהרה ההתקפית והאתר ממנו נחפרה

05.12.18
מערכת אתר צה"ל

ביומו השני של מבצע "מגן צפוני" כוחות צה"ל ממשיכים בחשיפת ונטרול מנהרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, והמאמץ יימשך ככל שיידרש.

 אתמול (שלישי) בשעות הבוקר איתרו לוחמי צה"ל במאמץ מבצעי, טכנולוגי ומודיעיני, מנהרת טרור שחצתה לשטח ישראל. "המנהרה הגיעה מאזור כפר כילא בדרום לבנון, וחדרה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. "מדובר במנהרה שנחפרה מתוך מבנה פרטי בכפר, במשך תקופה ארוכה - למעלה משנתיים, בשיטת חפירה שונה מהמנהרות שאנחנו מכירים עד כה בעזה. תהליך חפירה ארוך ומורכב בסלע".

"תמונת האחיזה שלנו כרגע במנהרות של חיזבאללה היא טובה מאוד", הוסיף תא"ל מנליס, "יצאנו למבצע הזה לפני שכל אחת מהמנהרות ההתקפיות מוכנות לשימוש. אין מנהרה שמוכנה לפעולה. הגענו למצב שאנחנו יוצאים לפעולה לפני שהמנהרות הופכות להיות איום מיידי". 

"מדובר במבצע שלא ייקח יום או יומיים, ההערכה כרגע עומדת על כמה שבועות", הסביר תא"ל מנליס. "חלק מהפעולות יהיו מדויקות יותר חלק מדויקות פחות, וההחלטות על אופי הפעולה הן כחלק מההתנהלות שלנו מול הצד השני. יש פה אופרציה מבצעית-מודיעינית-טכנולוגית מורכבת מאוד, אתגר לא פשוט לפיצוח. אך עם זאת, זה לא לא משהו שנוצר בהפתעה, אנחנו יודעים על זה זמן רב מראש".

"אנחנו בשליטה מלאה על המבצע, ונחושים להסיר את איום התת-קרקע מגבולה הצפוני של ישראל", מבהיר תא"ל מנליס. "המנהרות לא מהוות בשלב זה איום על תושבי ישראל".

המבצע מתנהל בשיתוף פעולה בין כוחות רבים בהם פיקוד הצפון, אגף המודיעין, חיל ההנדסה הקרבית ומנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות. 

צה"ל תגבר כוחות בפיקוד הצפון ונמצא במוכנות גבוהה להתפתחויות, באם יתרחשו. מספר מרחבים בסמוך לגדר המערכת בצפון הארץ הוכרזו כשטח צבאי סגור. אין הנחיות לתושבי הצפון - העורף האזרחי בשגרה מוחלטת. ראשי רשויות עודכנו, צה"ל ימשיך לעמוד עימם בקשר.


ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, בהערכת מצב וסיור שקיים היום

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק בהערכת מצב בצפון

מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף רפי מילוא