חטיבת המילואים "יפתח" מסכמת תרח"ט מוצלח - בשיתוף עם ערוץ הספורט

08.05.18
מערכת אתר צה"ל

התרגיל, שנפתח בתרגול מפקדות ונמשך לתמרון כוחות בשטח בעזרת האמרים ונגמ״שים, היה משמעותי ביותר ושיפר את מוכנות החטיבה לחירום דרך אימון יכולות החיילים המבצעיות לקראת כל תרחיש איתו יצטרכו להתמודד בזמן אמת.

התהליך אף נחתם בערב הוקרה למפקדי וחיילי המילואים אשר במהלכו הוקרן משחק חצי גמר ליגת האלופות על ידי ערוץ הספורט, ברמת הגולן.

״לוחמי החטיבה תרגלו השבוע מגוון תרחישי חירום ומוכנות", אמר מפקד החטיבה, אל״ם רפי וולפסון, "באימון אינטנסיבי שמהווה מופע שיא של חטיבת מילואים התקיים מפגש של הלוחמים, תחת מטרה משותפת של שיפור הכשירות והמוכנות, והסתיים בערב הוקרה ייחודי ומושקע".

בין מפקדי החטיבה ניתן למצוא את סא״ל (מיל׳) יובל כוכבא, מג״ד 8108 אשר עובד באזרחות כקברניט. ״מרגש להגיע ולראות את ההוקרה", הוא מספר, "אנחנו אחרי תרח״ט לא פשוט, וניתן לראות כמה הכוחות מוכנים לכל תרחיש וכמה מוטיבציה יש ללוחמי המילואים בחטיבת השריון 679״.

מ״פ מגדוד 8108, רס״ן (מיל׳) בועז רוט, הוא המ״פ הוותיק ביותר בחטיבה. רוט זכה להפתעה כאשר אשתו וחמשת ילדיו הגיעו מבלי שידע. ״אני מאוד שמח, באמת ממש כיף שהמשפחה הגיעה", משתף רוט, "חשוב לי גם להגיד שמקום העבודה שלי מאפשר לי לצאת להרבה ימי מילואים ומתוך כך אני גאה להיות חלק מהחטיבה הזו ולהבין כמה מעריכים אותנו בערבים כמו הערב הזה״.

התרגיל נערך כחלק מגרף האימונים ותוכנן מראש. ״האוגדה מתאימה את עצמה לאיומים ומתרגלת את כוחות המילואים שלה בהתאם. התרגיל שהתקיים השבוע מוכיח כי מערך המילואים נמצא בעדיפות גבוהה וכשירותו נשמרת״ סיכם מפקד עוצבת הבשן, תא״ל עמית פישר, ומפקד החטיבה הוסיף - "סודו של מערך המילואים טמון באיכות אנשיו ובאחדותם, כפי שניתן היה לראות במהלך כל התרגיל".