הזוכים בבוחן מפקד פיקוד הצפון הם דווקא גדוד מילואים. כל הפרטים

אחרי שבמהלך החודשים האחרונים עברו כל אחד מהגדודים השונים 72 שעות של אימון מתיש בגזרת פיקוד הצפון, כעת הגיע הרגע להכריז על הגדודים הזוכים בבוחן מפקד פצ"ן. אז לאיזה מקום הגיעו לוחמי גולני? ומי הוא גדוד המילואים שזכה במקום הראשון? התשובות לפניכם

20.01.19
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

כחלק מהכוננות המתמדת בגזרת הצפון אל מול האויב שמעבר לגבול, אחת לשנה מתקיים בוחן מפקד פיקוד הצפון, במהלכו כל אחד מהגדודים הלוחמים שבשירות סדיר או לחילופין, במילואים הנמצאים תחת הפיקוד, נבחנים על מקצועיותם ואיכותם בשלל תרחישים הנפרשים על פני שלושה ימים מלאים.

במהלך הבוחן שמתקיים בבא"פ אליקים, הלוחמים נדרשים לבצע נוהל קרב שאורכו כ-6 שעות של תנועות רגליות ארוכות וחשאיות תחת חשכת הלילה, ופשיטות על מתחמי אויב מדומים של חיזבאללה או השתלטות על כפרים לבנוניים בהם תשתיות טרור עוינות.

לאחר שבמשך חודשים ארוכים נבחנו כל גדודי הפיקוד, במהלך השבועות האחרונים שיקללו את התוצאות, וכעת הותר לפרסם את זהותו המפתיעה של הגדוד המנצח.

הגדוד שהגיע למקום הראשון בבוחן המאתגר, הוא דווקא גדוד המילואים 7220 של חטיבה 11, כאשר למקום השני הגיע גדוד מילואים נוסף, 9204 מחטיבה 9, ואילו את המקום השלישי כבשו לוחמי הסדיר - גדוד 51 של חטיבת גולני.

"התוצאות עשויות להישמע מפתיעות כלפי חוץ, אבל את הלוחמים שלי זה ממש לא הפתיע", מגלה מפקד גדוד 7220, סא"ל (מיל') אורי לביא ומסביר: "יש משהו בעולם המילואים שגורם לאנשים בו לעשות את הכי טוב שלהם ברגע שהם נקראים לצבא ולעלות על מדים. לוחם מילואים שעוזב את העבודה, המשפחה והלימודים בשביל לבוא לאימון, נותן את המקסימום - הוא רציני יותר, חד יותר, ושאפתן הרבה יותר משהיה בסדיר, שעשוי לעיתים להיות מעט שוחק".

בנוסף, יש לציין כי לא סתם דווקא גדוד 7220 הוא זה שהגיע למקום הראשון - מדובר בגדוד מילואים של חטיבת הקומנדו, אליו מגיעים בוגרי יחידת אגוז המנוסה במיוחד במתאר הצפוני. "הגדוד שלנו מורכב מצוותים צעירים ומיומנים שרק עד לא מזמן התאמנו ופעלו ללא הפסקה במשך שלוש שנים ארוכות כדי לשמור על ביטחון אזרחי המדינה".

עוד הוא מדגיש, כי יכולות הקומנדו שיש לחייליו לצד החיבור עם העולם האזרחי הוא זה שיוצר את היתרון של הלוחמים בגדוד על פני היתר: "בקומנדו צריכים לעבוד בצורה עצמאית ובכוחות קטנים מול חוליות אויב גדולות יותר", הוא מציין.

"אנחנו מנסים לחנך את הלוחמים שלנו לחשוב כל אחד כמו מפקד כדי שיוכלו להעצים את יכולותיהם כפרטים וכצוות. בנוסף, הראש הגדול מהאזרחות ואתגרי העבודה שלהם ביום-יום, באה לידי ביטוי בצבא, והחיבור בין השניים יוצר כוח עוצמתי, חכם וחסין מנטלית".

סא"ל לביא גם לא נמנע מלציין את חשיבותו של מערך המילואים במערכה הבאה: "להערכתי הצנועה, במידה וצה"ל יידרש בעתיד להתמודד עם מספר זירות במקביל, הוא לא יוכל לעשות זאת מבלי כוחות מילואים גדולים ומיומנים שידעו לתת מענה נגד האויב בעוצמה הזהה לכוחות הסדיר", הוא מדגיש. "הבנת החשיבות של החטיבה שלנו במערכה הבאה, היא הסיבה האישית שלי להפוך למפקד גדוד וכך לתרום ככל האפשר מעצמי למדינה".

"אנחנו שמחים מאוד על התוצאות הגבוהות שהשגנו בבוחן ועל הגעתינו למקום הראשון", הוא מסכם. "אנחנו נמשיך להתאמן ולהתכונן לרגע האמת ללא הפסקה. אנחנו עולים על מדים ובאים למילואים מתוך בחירה והבנת החשיבות שלנו בזמן מערכה, והציבור יכול להיות רגוע ולדעת שנדע לבצע את משימתנו בזמן אמת באותה איכות כפי שביצענו אותה בבוחן האחרון. בשביל זה אנחנו כאן".