טקס חילופי מקשא"פ צפון

12.12.19
מערכת אתר צה"ל

אתמול (רביעי), 11 בדצמבר 2019, נערך טקס חילוף מקשא"פ (מפקד הקשר והאלקטרוניקה) בפיקוד הצפון. הטקס נערך בראשות מפקד הפיקוד, אלוף אמיר ברעם, ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי, המשא"ז היוצא, אל"ם דותן סיגלר, והמקשא"פ הנכנס, אל"ם שי סולומון, קציני מערך הקשר והאלקטרוניקה הצפוני וחייליו, ומשפחות המפקדים המתחלפים.

מערך התקשוב הצפוני אמון על הובלת פרויקטים פיקודיים מבצעיים של בניין הכוח, הוא בעל אחריות מערכתית בפיתוח ידע לתמרון היבשתי, הרב זרועי והרב מימדי. הוא בין היתר, אחראי האגף על ניהול ההגנה בסייבר, והפעלת הכוח. כמו כן הוא מפעיל את גדוד התקשוב הפיקודי, גדוד "איילים" 371.

מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם: "אם יש מערך שמתמודד בזירה המשתנה והמתחדשת בצורה הטובה ביותר זה מערך התקשוב הצפוני. קצין התקשוב הפיקודי חייב להיות בסוד העניינים שקורה פה, ואתם הקצה שמאפשר לנו את כל שאר העבודה ואת כל שאר העשייה בקרקע".

"מערך התקשוב הצפוני הוא מערך משפיע, רלוונטי, פעלתן, מדוייק, עם חדוות עשייה ותפיסה של אחריות מרחיבה. יריב אומר שרק המעשה ידבר, ואצלנו הוא דיבר בקול רועם. זה הוא מערך שידע להתאים את עצמו להשתנות אגף התקשוב בשנים האחרונות, 'לשחק על כל המגרש', ולתרגם את השינוי למשימות פרקטיות בדרג הטקטי המבצעי: תקשוב, לוחמה מבוססת רשת ולוחמה קיברנטית. המהפכה הדיגיטלית ששוטפת את צה"ל בהמון מובנים התחילה פה". כך מדבריו של מפקד מערך התקשוב הצפוני היוצא, אל"ם דותן סיגלר, "פיקוד צפון מלמד אותך מה היא אחריות, מה היא מחויבות, מה היא מוכנות, מה הם סטנדרטים ומה הוא פיקוד וניהול של מערכות מורכבות. הבנתי שנותר לי להודות על מזלי ועל הדרך שנסללה בפניי, ולא להיפך. אתה לא גדל ומתקדם בפיקוד צפון, פיקוד צפון מגדל ומקדם אותך".

"ברצוני להעביר שלושה מסרים: מוכנות אופרטיבית למלחמה תהיה מעל הכול. ההתמודדות עם האתגר להביא את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולחימה במימד הקיברנטי עד לרמה הטקטית. עיסוק ופיתחו ההון האנושי, וכל זאת מתוך שליחות אמיתית ומחויבות לביטחונה של מדינת ישראל". כך אמר מפקד התקשוב הנכנס, אל"ם שי סולומון, "דברים השתנו במרוצת השנים, האויב השתנה, אנחנו השתננו, גילינו מימד לחימה חדש אשר לא התחככנו בו בעבר, אך יש שני דברים שלא ישתנו: הטופוגרפיה המאתגרת, וחשוב מכך – הרוח. אותה "רוח צפונית" שאתה חש כשאתה מגיע לכאן, אותה רוח של גאווה, מצוינות ומקצוענות, אותה רוח של רעות ואחווה".