הכירו את הסבתא שמבשלת לגולנצ'יקים בית

לפני כעשור, זהבה בת ה-77 החלה להתנדב בתור סו-שפית במטבח של בא"ח גולני. כעת, לאחר שנים ארוכות אותן הקדישה ללוחמים ועמידתה בראש קבוצת מתנדבות מיוחדת - היא קיבלה תעודת הצטיינות ממפקד פיקוד הצפון על פועלה המסור. הכירו את הסבתא מספר אחת - שמבשלת לחטיבה מספר 1

15.05.19
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

זהבה חן עלתה מעיראק כשהייתה ילדה קטנה. היא לא שירתה בצה"ל כי התחתנה כבר בגיל 18, ומעולם לא תיארה לעצמה שכמעט 60 שנים לאחר מכן, כשהיא בת 77, תזכה להתנדב בצבא לצד חיילים בגילים של נכדיה. "התחלתי להתנדב לפני 14 שנים, כשחברתי רבקה ואני שמענו שבמחנה הצבאי הקרוב אלינו זקוקים למתנדבים שיעזרו לשפים", היא נזכרת. השתיים לא היססו לרגע, הגיעו לבא"ח גולני והגישו אוכל לחיילים. לאחר מכן, הפכו לסו-שפיות של ממש במטבח ועזרו לשפים בהכנת האוכל.

מהר מאוד זהבה הבינה שיש צורך במתנדבים נוספים, אז היא לקחה עליה את המשימה לגייס אותם: "הלכתי לקופת החולים ויצאתי לטיולים עם אנשים נוספים, וכך התחלתי לחפש. לאט לאט, נוספו עוד ועוד 'דודות', כפי שמכנים אותנו, עד שבסופו של דבר הפכנו לקבוצה של 52 בנות". עם השנים, היא הפכה לראש קבוצת המתנדבות שנמצאת תחת אגף הלוגיסטיקה של פיקוד הצפון, אחראית לכך שבכל יום תצא משלחת של מתנדבות לבסיס ודואגת לשמור על קשר רציף עם החיילים. זהבה אף מארגנת מפגשים של הבנות המתנדבות - שכבר הפכו לחברות טובות.

ואכן, הקשר עם החיילים ישיר ושוטף, וחשוב מאוד לבנות: "תמיד כשאנחנו נפגשות עם הצוות בבסיס יש התרגשות, ואנחנו מתפעלות בכל פעם מחדש", מספרת זהבה בחיוך. "כיף לנו לשבת עם החיילים שהם כמו הנכדים שלנו, להקשיב להם ולייעץ מדי פעם בסיפורי היום-יום".

לפני כשבוע, זהבה קיבלה הצטיינות מטעם מפקד פיקוד הצפון על הסיוע והעשייה המבורכת לאורך השנים. "כשסיפרו לי שאני מצטיינת, הופתעתי והרגשתי שזה לא מגיע לי כי אני לא היחידה שמתנדבת. התרגשתי ושמחתי מאוד, וליוו אותי הרבה חיילים מהיחידה שהגיעו לברך והביאו פרחים".

"אומרים לי: 'כל הכבוד, אנחנו מעריכים אותך'", מעידה זהבה. "אין דבר מספק יותר מאשר חייל שמודה לנו על מה שעשינו בשבילו. אנחנו נהנות, וזה גם מה שנותן לנו את הכוח להמשיך".