בחטמ"ר 474 משדרגים לכם את הת"ש בבסיס

בעוד שפתיתי שלג ראשונים מתחילים לרדת בחרמון והימים בצפון הארץ נעשים קרירים יותר, מעטפת החטיבה המרחבית 474 החליטה שהגיעה העת לשדרג את המועדונים במוצבים שלה - על מנת שיהיו ללוחמים מקומות נעימים לשהות בהם בזמן הקו. יצאנו לראות אילו שינויים ושיפוצים בוצעו בחודשים האחרונים בחטמ"ר הצפוני, ומה החידושים שמחכים ללוחמים שיגיעו בקרוב למוצבי הקצה ברמת הגולן

25.11.20
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

הלוחמים שתופסים קו בגזרת החטיבה המרחבית 474 שברמת הגולן עומדים לרדת בקרוב מהתעסוקה המבצעית ולעלות לאימון, ואותם יחליפו לוחמי חטיבות אחרות. אם אתם עומדים לתפוס שם קו - זכיתם, כי בשבועות האחרונים הסתיימו שיפוצים נרחבים ונערכו שדרוגים במוצבים השונים. התוצאות - לפניכם. 

במסגרת השינויים שופצו המועדונים בחזקה, יוספה, פרס ותל מחשי, ונפתח חדר כושר במוצב ערער בחרמון. כל לוחם שירצה להעביר את הזמן בין השמירות יוכל לרדת למועדונים, שחלקם נמצאים מתחת לאדמה ומספקים מרחב חמים, וליהנות מריהוט ומטלוויזיה חדשים, סוני, פלייסטיישן ומשחקים נוספים - תרומת תומכי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF). 

"החידושים יצאו לפועל בעזרתה הנדיבה של האגודה למען החייל ו-FIDF", אומר רס"ר החטיבה, רס"ר ליאון ורון, שיחד עם הסמח"ט הוביל את המהפך, "בכל שנה אנחנו יוזמים איתם פרויקטים, והשנה הוחלט להשקיע בשיפוץ המוצבים. בחודשיים הקרובים אנחנו עומדים לבנות בחלקם גם חצרות כושר - הכול לרווחת החיילים בגדודים שעולים לתפוס קו ומתארחים אצלנו".

לדברי הרס"ר, התהליך עוד לא הסתיים, ומטה החטיבה עתיד להקים מועדונים מפנקים בכל המוצבים בגזרה. התגובות על מה שכבר שודרג עד כה לא איחרו להגיע: "החיילים מאוד התלהבו ושמחו מהשיפוצים שעשינו. יש להם עכשיו מקום לשבת ולהתרענן בו בין המשימות שלהם, והמטרה שלנו - להעלות להם חיוך על הפנים - הצליחה". 

"אני רוצה את הכי טוב שאפשר בשביל החיילים ששוהים כאן. כל גדוד שמגיע צריך להרגיש בבית", מסכם רס"ר ורון, "זו תחושת סיפוק אדירה, ואני מקווה שאנחנו עושים פה שמח ללוחמים ולאנשי הקבע".