כך משפרים את הכושר הגופני בבא"פ אליקים

מה משותף לחיילת מהאג"ם, חייל מהמפקדה ומפקדת במקצועות? לרוב - לא הרבה, אבל הפעם תופתעו לגלות שהם מתאמנים ביחד כל ערב בחדר הכושר המשופץ שלהם בבסיס. שמענו איך מעלים את הדופק בבא"פ אליקים, ועל הדרך הצטרפנו לאימון קצר בחד"כ המחודש

11.06.20
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

במשך חודשים רבים חדר הכושר בבא"פ אליקים (בסיס האימונים של פיקוד הצפון), נותר ריק מאדם. לא הייתה בו רצפה מותאמת או מראות, וחלק מהמכשירים היו תקולים. אלא שאז, לפני מספר חודשים, החליטו להשקיע בו תקציב ולהפוך אותו לאטרקטיבי ומשופר.

"במשך שנים לא הייתה חשיבות מספקת לחדר הכושר והוא לא היה כל כך מזמין", פותח קצין האג"ם בבא"פ אליקים, רס"ן עידו חזן, "המשרתים היו מגיעים ולא מצליחים למקסם את האימון בגלל בעיות טכניות. לכן הבנו שיש לאווירה ולציוד משמעות רבה, והחלטנו לבנות תוכנית בעזרת מומחים מ"וינגייט" וקבלנים מבינוי. השיפוץ המסיבי התחיל בתחילת 2020 וגם אנשי הבא"פ לקחו בו חלק".

כיום, בנוסף לשיפוץ הכללי ולתיקון המכשירים, המתחם מכיל חמישה הליכונים, מכשירים להרמת משקולות, דחיקת רגליים ומקרבי ידיים, "סטפרים", מערכת מוזיקה חדישה, חבלי קפיצה ומשקולות משוכללות יותר.

המתחם נפתח למשרתי הבא"פ לפני כחודש, וכבר עכשיו אפשר לראות את השינוי שהתחולל בעקבותיו בבסיס. "לא רק הלוחמים מתאמנים - גם אנשי המפקדה ותומכי הלחימה מתחילים להגיע לכאן בכל ערב. אנשים שלא עשו ספורט בכלל מתחילים להתמיד. בנוסף, המודעות לאורח חיים בריא יותר עלתה", מתגאה קצין האג"ם.

לדבריו מצטרפת בהתרגשות הקה"דית בבא"פ, סגן הדר כהן: "חדר הכושר ממש מגבש את האנשים וכולם נעזרים אחד בשני. פתאום רואים מישהי מאג"ם, מישהו מהמפקדה ומישהי ממקצועות, הולכות יחד. זה המכנה המשותף שלהם - האימון. אין ספק שעולה לחיילים ולחיילות כאן הביטחון העצמי".

לחדר הכושר יש שעות פתיחה קבועות, בשעות 08:30-06:30 בבקרים, וב-22:00-19:00, אבל לסגל האימון בבא"פ יש מדיניות מאוד גמישה בנושא: "אם השעות לא נוחות למישהו, אנחנו יכולים לפתוח גם בשעות הצהריים - חשוב לנו שמי שרוצה, יוכל תמיד להרגיש בנוח להתאמן".

"זה מחזה שפשוט כל כך כיף לראות, אתה מגיע לשם בערב, ורואה מלא אנשים צחוקים ועוזרים אחד לשני להגיע לתוצאות ולהצליח", מסכמת הקה"דית ולא שוכחת לציין גם את האווירה המיוחדת ששוררת במקום. "פתאום לאנשים יש מה לעשות כשהם מסיימים לעבוד, זה כמו לצאת בערב. הם גם שומרים על כושר ועושים משהו בריא לנפש, וגם נהנים. אני רואה כמה זה משמעותי בשביל מי שמשרת פה".