8 גדודים במטבח 1 - מי ניצח?

כשאומרים לכם "מוצב צבאי", כנראה שהדבר האחרון שתחשבו עליו זה סושי טרי, שייק פירות מרענן או סיר מפרום ביתי - אבל זה בדיוק מה שאכלו הלוחמים בגולן ובחרמון בשבוע שעבר. אז איזה צוות מטבח הכין את הארוחה הכי יצירתית, ומי זכה במקום הראשון? יצאנו לטעום

05.07.21
גל רביבו ועינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

גם אם יצא לכם לתפוס קו באחד המוצבים באוגדה 210, כנראה שלא יצא לכם לחוות אירוע כמו תחרות הבישול המיוחדת "טעמי הגולן" של האוגדה, בשיתוף פיקוד הצפון וחיל הלוגיסטיקה. 

במהלך יומיים שלמים, לוחמי מוצבי הגולן והחרמון נהנו מארוחות ענקיות, יצירתיות ופוטוגניות במיוחד.

צוות המטבח של כל מוצב, הגיע למוצב אחר באוגדה, והכין ללוחמים בו סעודה מיוחדת. כך לדוגמה, צוות המטבח של גדוד צבר של גבעתי, הגיע לבשל לכוחות גדוד 71 של שריון, בזמן שצוות המטבח שלהם הגיע לבשל לגדוד תותחנים 402.

המנות המושקעות דורגו על פי איכותן, מקוריותן, צורת ההגשה הייחודית, הקונספט שנבחר להגשת המנות וקריטריונים נוספים. "האוכל בכל מקום אליו הגענו היה יותר נהדר מהשני", מתארת רס"ן קרן זיו, רת"ח אופ"ק (פיתוח קולינרי), ששימשה כשופטת בתחרות. 

"היו דוכני אוכל רחוב, אוכל ישראלי, איטלקי, מרוקאי, טוניסאי, כורדי ואפילו סושי. קבוצה אחת הקימה תפאורה שלמה של אסם בסגנון המערב הפרוע", היא מפרטת, "זה רק מראה את כמות היצירתיות והמסירות שהושקעו".

"המטרה של כל הדבר הזה היא גם לשבור שגרה", מדגיש רנ"ג אייל אסייג קצין המזון של אוגדה 210, שיזם את התחרות, "זה הפנינג שלם עבור החיילים, הכולל מוזיקה, תפאורה מושקעת ואווירה טובה. הם לא מקבלים רק אוכל טוב, הם מקבלים הפוגה קטנה מהיום-יום האינטנסיבי שלהם".

"כל מה שראינו פה ביומיים האחרונים הוא נטו אוכל צבאי", מדגיש רנ"ג אסייג, "אלה חומרי גלם ומזון שנגישים לכל מטבח בצה"ל. אירועים כאלה הם ההוכחה שאפשר להגיע לרמה גבוהה מאוד במסגרת הצבא, ולהביא אותה לידי ביטוי גם ביום-יום. זה אחד ההישגים הכי חשובים כאן".

בין שמונת המוצבים טיילו, טעמו ודירגו, צוות שופטים מפואר ובו: מתמודדת מאסטר שף, סא"ל (במיל') רחלי קדוש, היועץ הקולינרי קובי מזרחי, שף שי לוינשטיין, רנ"ג אייל אסייג קצין המזון של אוגדה 210, רס"ן אליאור כהן קצין ההספקה של אוגדה 210, רנ"ג ניר דמארי, רת"ח ביקורות התזונה, רס"ב יעקב מלכה, קצין המזון של אוגדה 36, אע"צ סמי ועקנין, רמ"ד מזון של פיקוד הצפון, שי ביטון, קצין הספקה של אוגדה 91 ורס"ן קרן זיו, רת"ח אופ"ק.

היריד הגדול של שמונה צוותי המטבח המסורים הסתיים בטקס חגיגי שנערך היום, בו הוכרזו שמות הזוכים הגדולים בתחרות, והם: צוות המטבח של גדוד 71 מחטיבה 188, שבישל לתותחנים של גדוד 402 ארוחה מפנקת, והצוות של גדוד האיסוף 595, שהכין סעודה לגדוד צבר של גבעתי.

"הזוכים האמיתיים מהשבוע המיוחד הזה הם הלוחמים שלנו, שיושבים במוצבים באוגדה ושומרים עלינו 24/7", מסכם רנ"ג אסייג, "לראות אותם עם צלחות מלאות בכל טוב, וחיוך ענק על הפנים - זה הכול עבורנו".