'דובי' הגריזלי תפסו סמים בשווי של יותר מ-10 מיליון שקל

ברגעים אלו סוללת "גריזלי" תופסת קו בחטמ"ר פארן - ולא מבזבזת רגע. בשתיים בצהריים או באמצע טקס החלפת מפקד, הלוחמים והלוחמות תמיד דרוכים לקפוץ ורק בחודש וחצי האחרונים כבר סיכלו בהצלחה שרשרת הברחות חוזרות בגבול: "זה כמו מערבולת - אם אתה לא רץ תוך כדי, לא תצליח לעבור את זה"

13.03.22
מיה צדוק, מערכת את"צ

"תוך עשרים שניות אנחנו רואות תצפיות, וברגע אחד כל הגזרה נעמדת על המקום", כך מתארת סגן א', סגנית מפקד סוללת "גריזלי" של גדוד התותחנים 334, את הרגעים לפני סיכול הברחה - מניסיון אישי: הלוחמים והלוחמות בסוללה סיכלו ארבע הברחות בחודש האחרון בלבד. 

כבר חודש וחצי שסוללת התותחנים של חטיבת האש 282 תופסת קו בחטמ"ר פארן: "לא ציפינו לאינטנסיביות הזו, אבל הבנו מהר את הסיטואציה. זה כמו מערבולת - אם אתה לא רץ תוך כדי, לא תצליח לעבור את זה". 

שבוע וחצי מתחילת הקו, התרחש הסיכול הראשון. "זה התחיל בלילה״, סגן א' נזכרת, ״היו התקרבויות לגדר וכוח סמוך קפץ לנקודה וסיכל את ההברחה. תפסנו חמישה "מקררים" (שקים גדולים המכילים סמים), והמשכנו בפטרולים עד אור הבוקר״.

את הסיכול השני סגן א׳ לא תשכח - בעיצומו של טקס החלפת מפקד הסוללה הם קיבלו התרעה מפני ניסיון חדירה ומיד הוקפצו לשטח: "ישר היינו צריכים להחליט מה קורה בזירה, מאיזה כיוון אנחנו מגיעים ואיפה הכוח מתמקם״. 

״אין לזה חוקיות", היא מדגישה, "זה יכול לקרות בשתיים בצהריים או אפילו, כמו שראינו, באמצע טקס". 

מאז הם סיכלו עוד שתי הברחות, כשהאחרונה בשבוע שעבר. הלוחמים והלוחמות לכדו ארבעה "מקררים",  כ-300 ק״ג בשווי מוערך של כ-6 מיליון שקלים. בסך הכול, הסוללה תפסה סמים בשווי של יותר מ-10 מיליון שקלים.

״אין דבר יותר מרגש מלקפוץ לאירוע ולראות את החיילים והחיילות בשטח עם חיוך על הפנים אחרי שהצליחו במשימה״, סגן א' מסכמת בסיפוק, ״הם יודעים בדיוק מה לעשות - אני סומכת עליהם בעיניים עצומות״.