אירוע רב נפגעים, סקירה מודיעינית ופינוי מוסק:

12.01.22
מערכת אתר צה"ל

אתמול התקיימה השתלמות מנהלי אירוע רפואי בבט״ש באוגדה 91 האמונה על גזרת גבול לבנון, בהובלת חטיבה 769, במהלכה התמקצעו כלל החוג"דים והחופ"לים בידע רפואי ובעבודת החובש בזמן אירוע רפואי.

״מדובר ביום שיא שמציין את חשיבות מנהלי האירוע כחלק מצוותי הרפואה שמתמודדים יום יום עם אירועים רפואיים מורכבים בגזרה. הפראמדיק ומנהל האירוע עובדים בצורה צמודה ויחד מקבלים החלטות הרות גורל, ועל כן הכשירות והאימון חשובים כדי שנוכל להעניק את השירות הרפואי הטוב ביותר שנוכל״, מסביר רב״ט רום אבוטבול, פראמדיק חטיבה 769.

ההשתלמות כללה מגוון סקירות ושיעורים ביניהם שיעור תורת לחימה של ניהול אירוע רב נפגעים, סקירה מודיעינית גזרתית, עקרונות הפינוי המוסק ומור״ק של קא״ר 769 מתקופת רצועת הביטחון. בנוסף, התקיים תרגול פיזי של אירוע רב נפגעים.

״צוותי הרפואה בגזרת לבנון אחראיים לא רק על תפעול אירועים רפואיים צבאיים, אלא גם על קפיצה וטיפול ראשוני באירועים אזרחיים, לכן החיבור שלנו לגזרה הוא קריטי וכך גם תרגול תפעול אירועים שונים. ממש אתמול הטנ״צ שלנו קפץ לתאונת דרכים של אזרח עם חבלת ראש, נתן לו טיפול ראשוני מציל חיים ופינה אותו למסוק. אלה סוג האירועים שנותנים לתפקיד שלנו כל כך הרבה משמעות והבנה שהשתלמויות ותרגולים חשובים לשמור על הכשירות המבצעית״, מספר רב״ט איליי דניאל, חוג״ד 769.

"בגזרה מבצעית כמו שלנו היה לנו חשוב להעביר תכנים הקשורים הן לעולם המבצעים והן לרפואת החירום. הצוותים הרפואיים בגזרה נותנים מענה רפואי לאזרחים ולאירועים אג״מיים בגזרה על בסיס יומיומי, והכשירות הרפואית והמבצעית שלהם קריטית לתפקוד התקין בגזרה. היה לנו חשוב לקשר את היום הזה לאירועי העבר בגזרה וגם להסתכל קדימה על תמונת המצב המודיעינית ולהתכונן לכל תרחיש״, מוסיפה קא״רית 769, סג״ם אביב ארליך.