מערכת אתר צה"ל

ביום חמישי האחרון, הסתיימה תעסוקת גדודי המילואים של חטיבת הגולן והחרמון בגזרת דרום רמת הגולן.

את התעסוקה המבצעית ביצעו שני גדודי החי"ר של החטיבה אחד לאחר השני, כאשר כל גדוד תפס את משימת ההגנה על הגזרה למשך שלושה שבועות מלאים בעשייה משמעותית.

במהלך התעסוקה, ביצעו גדודים 7491 ו- 7490 שלל פעילויות מבצעיות חוצות גדר בשטחי המובלעות הישראליים והיו אמונים על הגנת תושבי ומטיילי דרום רמת הגולן. משימת הגדודים היתה לחזק את ההגנה בגזרה ולפעול במרחב במטרה לסכל ומנוע כל איום המגיע מנגד, כל זאת להבטחת גבול שקט ובטוח.

מדברי מפקד גדוד 7491, סא"ל (מיל׳) כרמל הלפרין: "במהלך התעסוקה קלטנו מתגייסים חדשים והוקרנו תודה לוותיקים שמשתחררים, דבר שמאוד מאפיין את רוח הגדוד והחיבור. ביצענו מבצעים ופעילויות משמעותיות לחיזוק מרחב האבטחה ופעלנו לשמירה על הגזרה. אני מסתכל לצדדים ומוכיר את גודל האחריות במשימה שביצענו, אני יודע שיש לי גדוד מעולה מאחוריי ואני בטוח ביכולת שלנו למלא כל משימה".

מדברי מפקד גדוד 7490 סא"ל (מיל׳) שי באבד: "בחודש האחרון עזבנו את הבית ויצאנו לתעסוקה מבצעית משמעותית כחלק מהגורל שלנו בארץ הזאת. שירות המילואים מהווה בעיני את המקום האחרון בחברה הישראלית בו אין משמעות למוצא, גיל, דעות פוליטיות, מצב סוציו-אקונומי, מגורים, לאום או מצב משפחתי, כולם שווים ומאוחדים סביב מטרה אחת משותפת ומוכנים לעשות הכל עבורה ולהקריב מעצמם הרבה! תודה ענקית לחיילי ומפקדי הגדוד, בהערכה רבה, אני מצדיע לכם!