אל"ם במיל' אילן שפירא נכנס לתפקיד מפקד חטיבת אלון

07.06.23
מערכת את"צ

אל"ם במיל' אילן שפירא נכנס שלשום (שני), לתפקידו כמפקד חטיבת אלון. אל"ם שפירא מחליף את אל"ם אלי טולדנו, ששירת בתפקיד זה ועתיד להיכנס בקרוב לתפקיד סגן מפקד אוגדת עזה בפיקוד הדרום.

טקס החילופים נערך במפקדת עוצבת "המפץ", בסיס חוות השומר בראשות מפקד האוגדה, תא"ל קובי הלר, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד עוצבת המפץ, תא"ל קובי הלר: "אלי, בדרכך הייחודית, הובלת את חטיבת הנח"ל הצפונית להישגים מרשימים מאוד. החטיבה תחת פיקודך ביצעה בשנתיים האחרונות קפיצת מדרגה גדולה. בתפקידך החטיבה ביצעה אימון ותרגול של מפקדת החטיבה, הקפצת בוחן רמטכ״ל ׳אלון הגליל׳, אימוני פרט ומסגרת והשיא היה בביצוע לבנת אימון חטיבתית באש לכלל גדודי החטיבה עם אחוזי התייצבות גבוהים מאוד.

"כלל האימונים תרמו באופן ניכר לשיפור כשירותה ומוכנותה של החטיבה למלחמה. לכם אנשי המילואים אני רוצה להודות ולהביע הערכה רבה. אתם תעודת הביטוח וחומת המגן של מדינת ישראל. כל מפגש שלי איתכם ממלא אותי גאווה גדולה ותחושת סיפוק על הזכות לפקד על חבורת אנשים שכזו", הוסיף.

מדברי מח״ט 228 היוצא, אל"ם אלי טולדנו: "לאנשי המילואים שהם לב ליבה של החטיבה האדירה הזו - שום קלישאה שאציין בדבריי כאן לא תספיק כדי להביע את ההערכה אליכם. כקבוצת איכות שמעבר להיותה קטנה ביחס לחברה, אומרת מעט ועושה הרבה. דווקא בימים אלו, ימים מורכבים לחברה בישראל. אתם כמגדלור בים חשוך. מאירים לכולנו את הדרך. חטיבת הנח"ל הצפונית על המפה והיא תישאר על המפה מוכנה לכל אתגר, לכל משימה ובכל זמן".

מדברי מח"ט 228 הנכנס, אלוף משנה (מיל׳) אילן שפירא:"אני חי ונושם את חטיבה 228 כבר 23 שנים. חטיבת הנח"ל הצפונית יודעת לבצע כל משימה שתידרש לה בחזית ובעומק. טולדנו, אני רוצה להודות לך על תקופת כהונתך כמפקד החטיבה, הובלת את החטיבה לשיאים חדשים. אתה משאיר אחרייך חטיבה טובה יותר ומוכנה יותר. למדתי ממך המון, היה תענוג גדול לעבוד איתך".