אל"ם לירון אפלמן נכנס לתפקיד מח"ט "ההרים" (810)

13.06.24
מערכת את"צ

אל"ם לירון אפלמן נכנס לתפקיד מפקד חטיבה מרחבית "ההרים" (810) במקומו של אל"ם אבינועם אמונה אשר שירת כמפקד חטיבת "החרמון" (810). חטיבת "ההרים", תחליף את חטיבת "החרמון" ותגן בגזרת הר החרמון והר דב.


טקס חילופי המפקדים נערך היום (חמישי) בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת "הבשן" (210), תא"ל יאיר פלאי ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אבינועם, אתה מסיים היום את תפקידך לאחר שנתיים וחצי כמפקד חטיבת 'החרמון'", אמר מפקד עוצבת "הבשן", תא"ל יאיר פלאי, "במהלך תקופה זו הובלת את החטיבה להישגים משמעותיים במגוון תחומי העשייה, בגזרת הגנה מורכבת מבצעית, עם תנאי לחימה מאתגרים תוך מקצועיות רבה, יוזמה וירידה לפרטים הקטנים. אפלמן, אתה נכנס היום לתפקידך כמפקד החטיבה. אתה נשאר בתוך הבית ומכאן מופקד למשימה החשובה של הקמת חטיבת 'ההרים' אשר תגן בגזרה המאתגרת של החרמון והר דב".

"אין לי ספק שבזכות יכולותיך האישיות, הפיקודיות והמקצועיות אותם זכינו לראות בתפקידתך הקודמים, החטיבה תגיע להישגים מבצעיים משמעותיים", הוא המשיך, "מכאן ארצה לפנות אל מפקדי ולוחמי החטיבה - אתם הפנים היפות של הארץ. ב-7 באוקטובר עזבתם את הבית והמשפחה והתגייסתם לטובת מלחמת הקוממיות שנכפתה עלינו ויצאתם להגן על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. חובה עלינו להיות מוכנים בכל העת להמשך הלחימה. לסיום אבקש לאחל לנו ימים טובים יותר של ביטחון, שלווה ואחדות".

"ב-7 באוקטובר החטיבה התייצבה במלואה, כל אחד ואחת מכם ביצע את תפקידו והרחיב את אחריותו", נאם מפקד חטיבת "החרמון" (810) היוצא, אל"ם אבינועם אמונה, "אלה הם הערכים, תחושת השליחות העמוקה, האמונה בצדקת דרכנו והאחריות לכלל. אנשים שמחוברים למדינה ולעם, הניחו את חייהם ופועלם וקראו בקול גדול הנני, נכונים לכל משימה ולכל אתגר. אפלמן אחי היקר, אין מתאים ממך לתפקיד. בהצלחה רבה".



"היום אני מקבל את הפיקוד על החטיבה בתחושת אחריות ושליחות גדולה. מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל' נחשפתי לאיכותם של אנשי החטיבה - 'מלח הארץ', אנשי מילואים ציוניים ונחושים", הכריז מפקד חטיבת "ההרים" (810), אל"ם לירון אפלמן, "אבינועם היקר, אתה מפקד מרשים, מקצועי, אמיץ ובעל ניסיון מבצעי עשיר. הובלת את החטיבה בנחישות ובתבונה. בעשייתך וביכולתך האישיות הותרת חותם בקרב מפקדי ולוחמי החטיבה. ברצוני להודות לך על קבלת פנים חמה, פתיחות ועל שהעברת לידי חטיבה מצוינת, חזקה ומוכנה למלחמה. בשמי ובשם אנשי החטיבה אני מודה לך ומאחל לך בהצלחה בהמשך הדרך". 

ברצוני להביע את תודותי למפקדיי אשר נותנים בי את אמונם לפקד על חטיבה זו", הוא סיכם, "אני מבטיח לעבוד קשה כדי להצדיק זאת.  לסיום - מפקדי, לוחמי, חיילי וחיילות החטיבה, אני כאן למענכם, מחויב ונחוש להוביל אתכם לעמוד בכל משימה אליה נדרש. בהזדמנות זו אצטרף לתפילות להשבת החטופים, החלמתם המלאה של כל הפצועים והשלמת המשימה".

לקורות חייהם של המפקדים, לחצו כאן.