טקס חילופי מג"ד 869

03.07.24
מערכת את״צ

השבוע נערך טקס חילופי מג"ד 869

יחידת האיסוף 869 של עוצבת הגליל, אחראית על האיסוף הרב מימדי בגזרת גבול לבנון. היחידה פועלת מתחילת המלחמה באופן עצים לאיסוף מודיעין וזיהוי פעילי חיזבאללה, ולבסוף - מביאה לסגירת מעגל ולחיסולם הממוקד.

מתחילת המלחמה, זיהתה היחידה יותר מ-100 מחבלים ובאמצעות העברת מודיעין מדויק ואיכותי, הביאה לחיסולם בשיתוף פעולה עם הכוחות הלוחמים בשטח, חיל האוויר וארטילריה.

מדברי נאום המג"ד היוצא, סא"ל רועי הורוביץ:

לפני שנתיים וחצי זכיתי באמון מפקדיי וקיבלתי לפיקודי את יחידת 869.
היום, עם סיום תפקידי, אני רוצה להודות למפקדי על ההזדמנות הגדולה שנפלה בחלקי לפקד על היחידה.
לאורך כל הדרך, הן מפקדיי באוגדה והן מפקדיי בחיל היו מפקדים מצוינים בעלי ניסיון ומעוררי השראה.
אני רוצה לומר תודה, זכיתי מכם למרחב פעולה, לחניכה ואוזן קשבת.
לצד דרישות מקצועיות גבוהות, הצלחתם לנהוג ברגישות ובפתיחות, דרשתם וחיבקתם. יחד, וכל אחד לחוד, הובלתם וממשיכים להצעיד את האוגדה והחיל קדימה.
ליחידה 869 שלדת מפקדים איתנה, איכותית ומקצועית, אשר לא נרתעת מקשיים ואתגרים, אלא ניצבת מולם בבטחה ובעוז.
בהזדמנות זו, אני אבקש גם לאחל בהצלחה לחברי סא"ל מאור מרג'י, אתה חוזר לגזרה בה גדלת, אתה קצין איכותי וערכי אשר אין בליבי ספק שתוביל את הגדוד לפסגות והישגים חדשים, אין פה בשבילך לכל מה שתצטרך, המון בהצלחה!
מי שבחר 869 בחר ללכת בדרך ארוכה, קשה אשר סכנות אורבות בצידה, איך מי שבחר 869, לא נרתע מהדרך, הוא הולך בה בבטחה. מי שבחר 869 לא מפחג מהקושי, אלא מיישר אליו מבט. מי שבחר 869, ניצב כצוק איתן מול הסכנה, נלחם בה ומנצח.


במהלך השנתיים וחצי האחרונות, לצד פעילות מבצעית עצימה בהגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, היחידה התאמנה והכינה את עצמה ליום פקודה.
ב7 באוקטובר פגשנו פנים אל פנים את אותה פקודה!
יחידה 869 מאותה פקודה של מפקד האוגדה פרוסה בעמדות השטח, בחמ"לים ובמתן מעטפת טכנית ומנהלתית 24/7. במהלך הלחימה יחידה 869 חשפה והשמידה אויב, התאמנה והכינה את עצמה לתמרון, פיתחה שיטות לחימה שונות ומגוונות וכל זה תוך כדי הפגנת מקצועיות ורוח לחימה שמאפיינת את האנשים המדהימים שקיימים ביחידה שלנו. נלחמנו ביד חזקה, ללא פשרות. כל זאת במטרה משותפת אחת - החזרת התושבים והשקט לגבולה הצפוני של מדינתנו.
מפקדים, לוחמים, בקא”סיות, ממ”חיות, חחילי מפקדה ואחזקה יקרים, אתם נוטלים חלק בהגנה על המדינה, היו גאים בעצמכם.

מדברי נאום המג"ד הנכנס, סא"ל מאור מרג'י:

היום, בצניעות ומתוך תחושת שליחות, אני מקבל על עצמי את הזכות והאחריות לפקד על היחידה ולהמשיך להוביל אותה בעשייה מבצעית משמעותית.
בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למפקדים על האמון ועל התמיכה.
הורוביץ, הבאת את היחידה להישגים רבים ומרשימים. המחויבות שלך לאנשים ולמשימות בלטה לאורך כל הדרך המשמעותית שלך ביחידה, בעזרתה גם הובלת מול כל אתגר ובמלחמה שנכפתה עלינו. בשמי ובשם חיילי היחידה, אני מודה לך על התרומה הרבה ומאחל לך ולמשפחה המשך דרך משמעותית ומוצלחת.
בשבילי 869 היא משפחה מנצחת! המורכבת מלוחמים ובקא"סיות, מערכי סיוע מנהלתי וטכנולוגי, מפקדים וחיילים - הנלחמים ופועלים זה לצד זה בנחישות, נכונים לכל משימה ויכולים מול כל אויב.
זכיתי להצטרף ולהילחם לצידכם עם פרוץ המלחמה, ראיתי את המצוינות במשימת ההגנה על גבולה הצפוני של המדינה.
את אותו האויב המנסה להמשיך ולפגוע בביטחון תושבי הצפון, הפועל במסתורים ובמחשכים, מתוך הכפרים והסבך או השטחים הפתוחים - אנחנו נמצא, נרדוף, נכה ונביא לחיסולו, זה צו השעה! יותר מבכל זמן אחר, כעת אנחנו נדרשים לשלב מאמצים! להמשיך במאמץ קרב ההגנה ולהגביר מוכנות ליום פקודה במאמץ ההתקפה. ביחד, משפחה מנצחת ולנגד עינינו הציווי: איתור והשמדת אויב!
אני מבקש להוסיף כי כולנו בתקווה, להחזרת החטופים והשבויים לביתם, בשלום ובמהרה, ליבנו עם המשפחות השכולות נאחל החלמה מהירה לפצועים.
תודה ובהצלחה לכולנו.