המרכז הרפואי החדש בגולן פותח את שעריו. זה מה שמחכה לכם שם

בתום תהליך נרחב נפתח המרכז הרפואי החדש של הגולן, שעתיד לחסוך לכם הרבה כאב ראש. משירותי היסעים משער הבסיסים, דרך כריכים, חטיפים ושתייה במרפאות ועד לרופאים מומחים - עשינו עבורכם סדר בכל מה שמחכה שם

05.06.24
אביטל פשחור, מערכת את"צ

בגזירת סרט בטקס חגיגי, הכריזו היום על פתיחתו של 'מרכז רפואי גולן' - שישמש את המשרתים באזור ויחסוך לחיילים כאב ראש, הן בנסיעות ארוכות שכעת יקוצרו והן בעזרת תרופות. המהלך הזה הוא רק חלק מתוך תוכנית גדולה לשיפור הרפואה בצפון בכלל, אך אין ספק שהוא גולת הכותרת.

המרכז הרפואי החדש הוקם בהובלת חיל הרפואה, ונמצא בכניסה למחנה עוצבת הבשן, אוגדה 210, ובתוכו מרפאת יחידה למשרתי רמת הגולן, חדר אחות, מרפאת קבע, בית מרקחת, מעבדת דמים, מרפאת שיניים, מרפאת בריאות הנפש, ורופאים מומחים בעור, נשים ואורתופדיה.

כדי לאפשר נגישות וזמינות גדולים ככל האפשר, צה"ל יספק שירות היסעים למרכז הרפואי, שיעבור בתחנות נבחרות בבסיסים בגולן. בנוסף, המרפאה תספק שירותי רפואה מרחוק. מי שמצבו אינו דחוף - יוכל להתייעץ עם המרפאה דרך 'מדיקליק', מבלי לצאת מהבסיס בכלל.

זאת אינה המעטפה היחידה שהמרכז הרפואי החדש יספק. כדי לשמור על יעילות בקבלת התורים וחדר ההמתנה, החיילים יעבירו את החוגר במערכת לניהול תורים בכניסה למרכז, ובמקביל תחכה לכם 'מנהלת שירות', תקן חדש של ע"צית שתפקידה לבדוק שהכול עובד כראוי, ושכל מטופל יודע בדיוק לאן ללכת. "היה לנו חשוב שמי שמגיע לכאן ירגיש בבית, ויקבל מענה אנושי ושירות אדיב", משתף רס"ן נביל חיר, ס' מפקד רפואה בפיקוד צפון.

כדי להבטיח את התחושה הזאת, תמצאו במרכז גם שירותי מזון ושתייה, בצורת מקררים נגישים שיעמדו לרשות החיילים,  ובהם כריכים לדרך, חטיפים וכו': "לפעמים מי שמגיע לכאן מפספס ארוחות או שהיה בצום לצורך הבדיקה. המרכז ייתן לזה מענה, ומי שמגיע לבדיקה רפואית לא יצטרך לקנות אוכל או לחלופין להישאר רעב".


אילוסטרציה

"בעבר היו המון מרפאות קטנות מפוזרות ברחבי הצפון", משתף רס"ן חיר, "אך שמנו לב שדווקא זאת בעיה שיצרה גם פערים במענה הרפואי. היה הרבה כוח אדם מפוזר, מה שהקשה מאוד על שימור סטנדרט גבוה". 

כדי לפתור זאת, הם החלו בתהליך מקיף: "שיפצנו תשתיות בכל מרפאה, הגברנו את תדירות הרופאים המומחים ואפילו הוספנו תקן לתפקיד ייחודי שיזהה ויאתר את הצרכים של חיילות ולוחמות".


אילוסטרציה

לאור ההבנה שאכן קשה יותר לתחזק הרבה מקומות קטנים, הוחלט להקים מרכז אחד גדול שיאפשר מענה רחב, אחיד, מדויק ומקצועי יותר, ולמקד את כל השירותים. מתוך החזון הזה, פתחו לפני שנתיים את המרכז הרפואי גליל במחנה פילון. לאור הצלחתו הוחלט לפתוח את המרכז הרפואי בגולן.


אילוסטרציה

"בשבועיים האחרונים היינו בהרצה כדי לבדוק שהכול עובד כמו שצריך", רס"ן חיר משתף, "קיבלנו פידבקים טובים מהחיילים, וזה כל כך מחמם את הלב לראות ולשמוע אותם מרוצים אחרי כל העבודה הקשה שעשינו למענם. אנחנו ממשיכים לפתח את התחום כמה שרק אפשר כדי שכולם יוכלו להרגיש בבית גם במרפאה שלנו, והשאיפה היא לתת את שירותי הרפואה הטובים והזמינים ביותר לחיילי הפיקוד".