תא"ל יפתח נורקין נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת 'המפץ' (146)

02.07.24
מערכת את"צ

תא"ל יפתח נורקין נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'המפץ' (אוגדה 146) במקומו של תא"ל עמית פישר אשר מילא את מקומו. טקס חילופי המפקדים נערך היום (שלישי), בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"ב-1954 קמה אוגדה 146. הוגדרה כ"מפקדה משימתית על חטיבתית". באותה השנה כתב בן גוריון את מאמרו 'קריירה או שליחות': "המשימות הגורליות המוטלות על דורנו לא יבוצעו בלי יזמה מתנדבת. בלי יזמה חלוצית של טובי הכוחות בעם", כך כתב", נאם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, "ואם אתם, אנשי עוצבת המפץ, לא טובי הכוחות – אז איני יודע מי הם".

"זו מלחמה קשה שנמשכת כבר זמן רב. היא הביאה איתה הרבה כאב, ובאותה נשימה הוכיחה כוח אדיר ונחישות איתנה. של עם שמפגין חוסן לאומי מול אויב שמחפש רק הרס וחורבן. של צבא ולוחמים שלא מוכנים לוותר עד הניצחון. של אוגדה שאנשיה הם מלח הארץ. אנשי העם, מכל קצוות העם - הבאים מן העם ופועלים למען העם", הוא המשיך, "נורקין, כעת מקל הפיקוד עובר אליך – ונראה שאין מתאים ממך. כק' האג"ם של אוגדה 91 למדת כל רגב אדמה במרחב. מרכס הסולם של ראש הנקרה ועד השלוחות של הר החרמון. לא רק קורות חייך מעידים על כך, אלא גם תכונותיך כלוחם וכמפקד".

"אבקש לפתוח את דבריי במעמד מרגש זה בהבעת תודה והערכה עצומה לכם - מפקדים, קצינים ונגדים, חיילים וחיילות על פעילותכם בחודשים האחרונים כאן בגזרה המערבית", הוסיף מפקד עוצבת 'המפץ', תא"ל יפתח נורקין, "בשבועות האחרונים מרגע שסוכמתי לתפקיד מפקד האוגדה, למדתי על פועלכם בחודשים האחרונים, על סיפורים אישיים יוצאי דופן, על הקרבה, ענווה והתגייסות, מקצועיות יוצאת דופן ודבקות במשימה, והזדהיתי עם הערכים עליהם חונכתי וגדלתי. נחשפתי להישגים מרשימים ויוצאי דופן לאורך הגזרה, ליצירתיות ותעוזה שאין לי ספק שיאפשרו לנו להנחית על חיזבאללה מכה מכרעת בהינתן האות לכך! אנחנו כאוגדה נמשיך להתכונן, להתאמן ולהיערך לכל תרחיש ואני בטוח שכל משימה שתוטל על אוגדה 146, תבוצע באופן הטוב והמקצועי ביותר".