לוחמי "תוכנית ארז" עדיין בהכשרה - וכבר רשמו הצלחה מבצעית

ברקע הגיוס למחזור השני למסלול המהפכני, החניכים הראשונים של "תוכנית ארז" כבר הספיקו להשתתף בפעילות מבצעית חשובה. שמענו ממפקד הצוות על המעצר בחטמ"ר עציון - שהסתיים תוך דקות בודדות, ולמה התואר "תוכנית העילית לפיקוד ביבשה" - הוא ממש לא עוד סלוגן

19.09.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

באישון לילה של רביעי שעבר, הם יוצאים בשקט מהמוצב ועולים רגלית לכפר ראסן סניסל שבחטמ"ר עציון. עליהם לפעול בדיוק מופתי, ולא להיחשף - מפני ששם הם עתידים לבצע מעצר משמעותי. 

ואם במקרה דמיינתם בראש לוחמים ותיקים שכבר עשו זאת עשרות פעמים - תופתעו לגלות שמדובר בכלל בלוחמי המחזור הראשון של "ארז" - תוכנית העילית להכשרת מפקדים ביבשה.

הם נמצאים מזה כ-9 חודשים במסלול אינטנסיבי, שעתיד להסתיים בעוד כשנתיים. ועדיין, הם ממש לא עומדים מהצד בלחימה הרציפה בשנה האחרונה, אלא יורדים אל השטח ולוקחים חלק בשגרה המבצעית.

בדיוק בגלל העובדה הזו - בשבוע הקודם הם השתתפו במאמץ ההגנה ביהודה ושומרון, יחד עם חטיבת החילוץ וההדרכה. "הגענו לבית שידענו כי נמצא שם מבוקש - מחבל שהניח מטען חבלה במטרה לפגע", משחזר מפק"ץ הצוות, סגן י', "במהירות שיא, סגרנו על המבנה, נכנסנו אליו ומצאנו את האדם המיועד".

זאת הייתה פעילות מוצלחת שהסתיימה תוך דקות ספורות - וזאת על אף שמדובר רק במבצע השני שלהם. "היה להם הרבה אחריות על הגב, ולכן הם גם השתמשו ביכולות מגוונות שצברו במהלך המסלול", סגן י' מספר, "בפעם הראשונה שהם עשו את זה - היה להם ניסיון זעום. עכשיו, ממש אפשר לראות כמה הם התפתחו והתבגרו".

מכאן, לוחמי "ארז" מתקדמים לחודשיים האחרונים בשלב הכשרת הלוחם, שם יעברו שבועות מסכמים של ניווט וכיתה - בהן יתרגלו את שילוב החילות בלחימה. הם אומנם רחוקים מהסוף, אבל כבר עכשיו ניתן להבין שמדובר בלוחמים איכותיים. "ראינו הגדלת ראש מרשימה", מתגאה המפק"ץ, "יש להם תשוקה אמיתית למקצוע, והם יורדים לפרטים הקטנים ביותר. אני כבר רואה פה חיילים שכל מפקד ירצה תחתיו".

ועד אז, כבר בימים אלו מתחיל הגיוס למחזור השני, אשר יהיה מורכב מ-72 חיילים, מתוכם מצטייני טירונויות מזרוע היבשה, בוגרי פנימיות צבאיות, ומלש"בים שעברו את כל שלבי המיון. "אני כבר מחכה בקוצר רוח למתגייסים הבאים", הוא אומר, "הם מגיעים למקום שעליהם להוכיח כל יום את היכולות שלהם - ואני מקווה בשבילם שיעלו ויצליחו, וישמרו על הסטנדרט הגבוה שכבר הציבו כאן".