טקס מצטייני נשיא המדינה

26.04.23
מערכת את״צ

טקס מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות ה-75 למדינת ישראל התקיים היום (רביעי) בבית הנשיא, ירושלים. במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 חיילים וקצינים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. המצטיינים זכו בתואר מצטייני הנשיא בזכות החתירה למצוינות, הפגנת המסירות, המקצועיות והאחריות המאפיינת אותם וכן בזכות עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו.
 
הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט ובהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, חברי פורום המטה הכללי ומשפחות המצטיינים.



מבין 120 מצטייני הנשיא - 67 גברים ו-53 נשים, כאשר 19 מתוכם משרתים כקצינים. בנוסף, 69 מכלל המצטיינים משרתים כלוחמים, 21 משרתים כתומכי לחימה ו-30 בתפקידים עורפיים.

האגודה למען החייל העניקה מלגות לימודים לכל המצטיינים בתרומת מר אדי פיית. כל חייל מצטיין יקבל מלגה לתואר אקדמי לאחר השחרור מצה"ל.


 
במהלך נאומו בטקס התייחס הרמטכ"ל לליאן, תלמידת אולפנה משדרות המשתתפת בתכנית "גשרים" - תכנית שצה"ל מפעיל בשיתוף עם משרדי הממשלה והרשויות המקומיות לחיזוק החינוך הטכנולוגי בפריפריה.

מטרת התכנית היא להגביר את שוויון ההזדמנויות במקצועות הטכנולוגיים, הן בשילוב בצה״ל והן בשוק האזרחי. נכון להיום, למעלה מ-20,000 תלמידים בכיתות י׳-י״ב לוקחים חלק בתכנית.


"חיילות וחיילים מצטיינים, משפחות יקרות, אזרחיות ואזרחי ישראל – חג עצמאות שמח! יום הולדת 75 שמח למדינת ישראל! המדינה שלנו. של כולנו!״, אמר נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג, ״בשם כל העם אני רוצה לומר לכם – אני גאה בכם, אני אוהב אותכם, כולנו גאים בכם! כל הכבוד לכם! גם בימים האלה, שעומדים בסימן מחלוקת, עלינו לזכור – הפסיפס הישראלי המגון, המרהיב, זה שמרבה ויכוחים, קולות, דעות ועמדות, הוא איננו חולשה״.

הפסיפס הישראלי המופלא – שכולל יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, ותיקים ועולים, מכל תפיסת עולם ואורח חיים, הפסיפס הזה הוא הכוח הייחודי שלנו. הוא הנס שלנו״, הוא המשיך, ״אתם 120 המצטיינות והמצטיינים שעל הבמה, 120 דוגמאות מופתיות של אור גנוז ושל תקווה״.

צה"ל הוא צבא העם; ואתם, המצטיינות והמצטיינים – יחד עם המשפחות המסורות והאוהבות שלכם, שנותנות לכם את הכוח, ושמגיעה להן היום תודה ענקית, אתם הפנים הכי-הכי יפות שלנו, של מדינת ישראל״, הוא סיכם, ״אתם חלק ממשפחת מדינת ישראל. כולנו גאים בכם. עלו והצליחו, חג עצמאות שמח ישראל!".

"השנה זה יום ההולדת ה-75 של צה״ל, ואני חושב שצריך להסתכל איך זה התחיל, ולסמן שני דברים״, נאם הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, ״אחד, זו החלטה חלוצית - מחשבה חלוצית, להקים את צה״ל כצבא העם. צה״ל רוצה להביא כמה שיותר מחלקי החברה הישראלית אליו. הדבר השני, זה היעוד של צה״ל״.

״צה״ל מגן על מדינה ומגן על אזרחיה, אבל לא פחות מזה - הוא מאוד חשוב חברתית. הוא מחבר את כל חלקי העם ומחזק היכן שצריך״, הוסיף, ״אני מציע, כבוד הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון, את החוזה הזה שעבד לנו מצוין 75 שנה, היום להאריך״.

״יש כאן מספיק משפטנים בקהל, לעוד 75 שנה, וניפגש כאן בשנת ה-150, ונחליט קדימה״, הוא סיים, ״ובפן האישי, אני חייב להגיד, ואת זה אני אומר בעיקר לצעירים שיושבים כאן - תצאו לקורס קצינים".