ע"צ הדעת – המידעון החודשי של עולם הע"צים

גיליון מס' 33 - אוקטובר 2021

26.11.21

עובדים יקרים,

  1. במהדורה הקודמת ניתן הסבר על חלק מהרכיבים אותם ניתן למצוא בחלק התשלומים השוטפים בתלוש השכר. במהדורה זו נסביר על פרק הניכויים השוטפים.
  • ביטוח לאומי: על פי חוק כל תושב חייב להיות מבוטח בביטוח לאומי ולשלם דמי ביטוח בהתאם להכנסתו, למעט חריגים. לעובדים שכירים סך התשלומים המועברים לביטוח לאומי מתחלקים בין העובד והמעביד. בפרק הניכויים השוטפים ניתן לראות את גובה דמי ביטוח לאומי שמנוכה משכרו של העובד. בפרק הנתונים הגולמיים ניתן לראות את גובה ההכנסה החודשית  החייבת בביטוח לאומי שנקראת "הכנסה חודשית לביטוח".
  • ביטוח בריאות ממלכתי: על פי חוק כל תושב ישראלי מבוטח בביטוח בריאות. כל תושב חייב לשלם דמי ביטוח בריאות בהתאם לגובה הכנסתו, למעט חריגים. בפרק הניכויים השוטפים ניתן לראות את גובה דמי בריאות שמנוכה משכרו של העובד ובפרק הנתונים הגולמיים ניתן לראות את סך ההכנסה החייבת בדמי בריאות שנקראת "הכנסה חודשית לביטוח".
  • פנסיה: על פי חוק העובד והמעביד מחויבים לבצע הפרשות לביטוח פנסיוני של העובד. בפרק הניכויים השוטפים ניתן לראות את סכום ההפרשה הפנסיונית לקרן פנסיה המשולמת על ידי העובד. גובה ההפרשה של הפרט מהווה 7% מרכיב הכנסה חודשית לקרן פנסיה (שכר פנסיוני של העובד).

 

  1. דמי חבר באגודות מקצועיות: במשכורת חודש אוקטובר עתיד להיות משולם החזר דמי חבר באגודות מקצועיות לדירוג המהנדסים, המח"ר והעיתונאים.
  2. יום בחירה: עובד צה"ל זכאי ליום בחירה אחד בשנה קלנדרית שבו יכול להיעדר מעבודתו בימים המפורטים במפת ימי הבחירה, ולקבל שכר בעבור יום עבודה מלא. עובדים שטרם ניצלו את יום הבחירה שלהם יכולים לנצל אותו עד ה 31/12/21 בהתאם למפת ימי הבחירה שהופצה באתר מרכז תע"צ בצה"לנט. פרטים נוספים בנושא יום בחירה ניתן למצוא בהוראה 80-15 באוגדן המדיניות.
  3. נגיף הקורונה – הנחיות לעובדי צה"ל – עדכון 16: בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עובדי צה"ל יהיו רשאים להיכנס למחנות צה"ל בתנאי שהם בעלי תו ירוק תקף או בהצגת בדיקת PCR/ אנטיגן ממוחשבת אחת לשבוע. לפרטים נוספים ניתן לעיין במסמך העדכון שהופץ בפרק 91 באוגדן המדיניות הצה"לי או מול קצין האזרחים ביחידה.
  4. רכב צבאי: להזכירך, בהתאם לכללים, במידה ועובד משתמש ברכב צבאי באופן קבוע או חלקי לנסיעות מחוץ למסגרת התפקיד, באחריות העובד לבדוק ולוודא כי רכב זה נזקף לצורכי מס בתלוש השכר, ניתן להיעזר בקצין האזרחים ביחידה.
  5. עובדים יקרים, להזכירכם, המרכז לשירות העובדת עומד לשירותכם.