תא"ל אריאלה לזרוביץ' מונתה ליועצת הכספית לרמטכ"ל

אלוף-משנה אריאלה קנול לזרוביץ' הועלתה היום (חמישי) לדרגת תת-אלוף ומונתה לתפקיד היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון. היא תחליף את תת-אלוף ד"ר ששון חדד, אשר מילא את התפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות, וישתחרר מצה"ל לאחר כ-30 שנות שירות.

28.09.17
מערכת את"צ

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי,רב-אלוף גדי איזנקוט, היועץ הכספי לראש המטה הכללי וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון היוצא, תת-אלוף ד"ר ששון חדד וחברי פורום המטה הכללי.

"יועכ"ל וראש אגף תקציבים הוא תפקיד ייחודי במטה הכללי, הנושא שני כובעים", ציין ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, "ומעיד על המורכבות של התפקיד - הצורך לאפשר לצה"ל לממש את היכולת שלו תוך ראייה רחבה מול משרד הביטחון. ששון הצליח בשלוש שנים האלה ליצור אמון גדול מאוד בין כל המערכות".

"בתקופה הזאת, בשלוש השנים האלה, בזכות השיח וההסדרה", הוא פנה לתא"ל ד"ר ששון חדד, "אפשרת לצה"ל לבנות תכנית רב שנתית שמתממשת בהלימה גבוהה מאוד, תכנית שמאפשרת לנו לשפר את המוכנות של צה"ל, גם בהיקף ההכשרות, האימונים והמוכנות המבצעית והמלאים של צה"ל. אנחנו לקחנו על עצמנו אחריות כבדה מאוד בהורדת אנשי הקבע מ-45 אלף אנשים ל-39 ובחודשים האחרונים משרתים בצה"ל 39 אלף אנשי קבע. יש לזה מחירים, יש לזה משמעויות. מילאנו את חלקנו בהבטחה מלפני שלוש שנים ויחד עם אני חושב זה שבוצעו מהלכים שלמשרתים יינתנו תנאים הולמים ותנאים מכבדים".

"אני רוצה להודות לך על תקופת השירות בכלל ועל השירות כיועכ"ל בפרט", המשיך הרמטכ"ל, "עשית תפקיד מעולה ואפשרת לצה"ל לממש את הייעוד שלו ולמשרד הביטחון למלא את המרכיבים שלו ולאפשר לצה"ל לשפר את היכולות שלו בצורה משמעותית. אנחנו ממנים היום קצינה מקצועית מאוד, מנוסה מאוד, ואני משוכנע שאת תדעי לקחת מקל היום מששון ולקדם את מערכת הביטחון ואת צה"ל למימוש האתגרים. מההיכרות איתך בשנים האחרונות אני משוכנע שאת תביאי את הניסיון הגדול שצברת עד כה, בנוסף לחזון, ההבנה, הידע המקצועי הרחב והיכולת לעבוד עם האנשים".

"אני זוכה להצטרף כחברה לפורום המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל", אמרה תא"ל לזרוביץ', "מקבלת עליי את תפקיד היועצת הכספית לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, בתחושת גאווה, שליחות, ובראש ובראשונה, מתוך מחויבות עמוקה ואחריות עצומה. אודה גם למפקדי, תא"ל ד"ר ששון חדד, על שנים של עשייה מקצועית מסורה ואיכותית למען צה"ל ומערכת הביטחון. סוד כוחו של המערך הכלכלי בצה"ל ואגף התקציבים במשרד הביטחון הוא ההון האנושי, אנשים משכמם ומעלה המונעים מתוך תחושת מחויבות עמוקה לביטחון מדינת ישראל. לנגד עיננו, עומדת מטרה אחת ויחידה: לעצב מציאות תקציבית ותרבות ניהולית שתאפשר לצה"ל ולמשרד הביטחון לממש את משימותיהם ויעדיהם באופן מיטבי".

"המטרה שעמדה מול עיניי במשך השנים הללו, ולמעשה מאז התחלת דרכי בצבא, הייתה הגדלת תפוקת הביטחון בצה"ל ומשרד הביטחון- זה מה שהוביל את כל שעשיתי", תיאר תא"ל ד"ר ששון חדד, "אנחנו עומדים כאן ערב כיפור, בדיוק שלוש שנים מהיום שקיבלתי את התפקיד. כמו אז, אני מרגיש חרדת קודש בהעברת הלפיד לתת-אלוף אריאלה. אני מבקש לברך את אריאלה על המינוי ולאחל לה בשם כולנו, הצלחה רבה בתפקיד. אני רוצה להודות לך הרמטכ"ל, שהובלת אותנו, את המטה הכללי וגם אותי, היועץ הכספי שלו בדרך ישרה ובריאה, ללא פניות לשום דבר, תוך גילוי אומץ ציבורי יוצא דופן. אני רוצה להודות למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, על היד החופשית שנתן לי, העידוד והתמיכה הבלתי מסויגת תוך התווית מטרות לא פשוטות".

"ששון, למרות הבעיות והאילוצים הרגשנו מאוד בטוחים ביכולת שלך לספק את הצרכים הרבים של מערכת הביטחון, בוודאי בתקופה קריטית מאוד", אמר שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, "עשית זאת באופן מופתי. אריאלה, את תתמודדי עם אתגרים רבים, ועם הצרכים ההולכים וגדלים של מערכת הביטחון, ותצטרכי לסייע לנו לנהל מאבק עיקש על הגדלה דרמטית של תקציב צה"ל. הסיבה היא שאנו נמצאים במרוץ חימוש מטורף באזור, שכמותו לא ראינו מעולם, והתקציב לא עומד באתגרים הביטחוניים. מצפה לך תקופה אתגרית, ואני בטוח שתצליחי לעמוד במשימה".