"בדרכך הצנועה תמיד הובלת והתנדבת להיות ראשון בכל משימה"

08.04.17
מערכת את"צ

חייל צה"ל, סמל אלחי טהרלב ז"ל, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מהיישוב טלמון, נהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת עופרה. חייל נוסף נפצע קל.

סמל אלחי טהרלב הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

"אלחי, בשגרה היום יומית תמיד בלטת בשמחת חיים מדבקת וסוחפת שהניעה את כלל חבריך למחלקה", ספד לו מפקד גדוד "גדעון", סא"ל יאיר פלאי. "בדרכך הצנועה והשקטה תמיד הובלת והתנדבת להיות ראשון בכל משימה. ראית את טובת האחרים על פני טובתך האישית והיית מסור לתפקידך כלוחם וכחבר למחלקתך. תמיד לקחת על עצמך את המשימות הקשות ביותר וכל משימה שעשית תמיד התבצעה בחדוות עשייה ובחיוך ענק אשר אפיין אותך".

"אלחי נפל בעת ביצוע משימתו כשהוא מגן על מדינתו, בקרבה לביתו ולמקום בו גדל", הוסיף סא"ל פלאי, "משפחת טהרלב, בשעה קשה זו מבקש אני בשם מפקדי וחיילי גדוד גדעון וחטיבת גולני לחבק אתכם ולהשתתף באבלכם הכבד. מי ייתן ולא תדעו עוד צער, יהי זכרו של אלחי ברוך".

הפיגוע אירע הבוקר כשהמחבל פגע ברכבו בשני החיילים באזור תחנת אוטובוס. פאראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע במקום את מותו של סמל טהרלב ז"ל. החייל הנוסף פונה על ידי מד"א ובסיוע כוח רפואה של צה"ל לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל כשהוא סובל מחבלות בגפיים. 

המחבל נעצר, ובהמשך הגיעו כוחות הביטחון לביתו שבכפר סילוואד ותחקרו את בני משפחתו.