מערכת את"צ

היום (שני) התקיים טקס הנחת אבן הפינה להקמת המכללות הצבאיות בסמוך לקרית היובל בירושלים, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום מטכ"ל, שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, וראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

במהלך הטקס הוצג תכנון המבנה והאופן בו הוא מתקשר לייעוד המכללות. הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש העיר ירושלים חתמו על עותק המגילה והטמינו אותה ביסודות אבן הפינה.

"הבחירה להקים את בסיס המכללות הצבאיות דווקא כאן, בעיר ירושלים, שזה עתה ציינו יובל לאיחודה, מעידה על הקשר ההדוק בין צה״ל לעם ולמורשתו", אמר הרטמכ"ל בטקס. "במקום הזה יוכשרו אלפי מפקדים האמונים על ההגנה על המדינה, הבטחת קיומה וניצחון במלחמה".

"בסיום תהליך ההכשרה", הוא קבע, "חוזרים המפקדים לליבת העשייה הצה״לית כמפקדים מקצועיים ובעלי ידע צבאי-אסטרטגי רחב מאי פעם, שיודעים להחליט החלטות מושכלות ולהוביל בתבונה ובאומץ את לוחמינו בשגרה ובחירום. מפקדים שפועלים יחד מדי יום ביומו לחיזוק הצבא ומבטיחים את השקט והביטחון במדינת ישראל".

"ארץ ישראל נקנתה לא בזכות הכוח, אלא בכוח הזכות", ציטט שר הביטחון בנאומו את מנחם בגין, והוסיף: "ירושלים היא הזכות ומקור הכוח והעוצמה ואנחנו פשוט הולכים לממש את זה. אני חושב שדווקא השילוב הזה של המכללות, של בית הספר החשוב ביותר למפקדי צה"ל, שביום הפקודה לוקחים את האחריות, נותנים פקודות, מובילים אנשים - כאן בירושלים, בלב הפועם של העם היהודי, של מדינת ישראל, זה השילוב החשוב ביותר".

"זהו יום היסטורי לירושלים", סיכם ראש העיר, "בירת ישראל המאוחדת, שעליה אנו חולמים למעלה מ-3000 שנים, היא המקום הטבעי לחינוך דור העתיד של קציני צה"ל ומפקדיו. כאן נפגשים העבר והעתיד של מדינת ישראל. מכללות צה"ל יהוו עוגן משמעותי עבור השכונות הסובבות, מאות קצינים שיגיעו לירושלים יחזקו את מעמדה של העיר ואת המגזר הציוני והמשפחות הצעירות. נמשיך בכל הכוח להשיב את כל המוסדות הממלכתיים והממשלתיים לבירת ישראל כדי לחזק את מעמדה של ירושלים".