"עלינו לעבוד באופן מגובש לשם חיזוק חוסנה של מדינת ישראל"

29.06.17
מערכת את"צ

היום (ה') הועלה תת-אלוף אמיר אבולעפיה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף התכנון. אבולעפיה מחליף בתפקידו את ראש אגף התכנון היוצא, אלוף עמיקם נורקין, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וייכנס לתפקידו החדש כמפקד חיל האוויר בחודש אוגוסט.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

"ביום ראשון אעביר את הפיקוד על אגף התכנון לאמיר ואסיים שנתיים כראש האגף"' אמר ראש האגף היוצא, אלוף עמיקם נורקין. "הזכות לתכנן את עתיד הצבא וליטול חלק בעיצוב מקומו של צה״ל בזירה הבינלאומית, כל אלו היו מנת חלקנו. לך אמיר, יש את כל הניסיון הנדרש. ניסיון מבצעי, ניסיון פיקודי ובעיקר יש לך מחשבה חדה. חוויתי אותך כראש חטיבת תכנון מצוין ואני בטוח שצה״ל כולו יחווה אותך כראש אגף תכנון מצוין".

אלוף אמיר אבולעפיה, שכיהן בתפקידו האחרון כמפקד עוצבת "הפלדה", אמר בטקס: "בעוד ימים בודדים אתמנה לראש אגף התכנון ואהפוך לגורם האחראי על התכנון הרב שנתי של צה״ל וכן על תהליכים אסטרטגיים אזוריים ובינלאומיים, בהם נידרש לאיתור ואבחון מוקדם ככל הניתן של סכנות והזדמנויות ולנתב את דרכנו בהתאם".

"אני מחליף את מפקדי עד לא מכבר, אלוף עמיקם נורקין, איש חזון ומעשה", המשיך ואמר: "עוצמתו והשפעתו של האגף היום הן פרי עמלך ותבונתך, בהצלחה כמפקד חיל האוויר. על כולנו מוטלת האחריות בראש ובראשונה פנימה. עלינו להשכיל לעבוד באופן מגובש בין כלל גורמי צה״ל והמערכת הביטחונית, לשם חיזוק חוסנה של מדינת ישראל. אפעל כמיטב יכולתי על מנת להשפיע ולפעול באופן מיטבי מול האתגרים העצומים הניצבים בפנינו".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ברך בדבריו את ראש אגף התכנון היוצא, אלוף עמיקם נורקין: "אגף התכנון, הוא אגף מרכזי במטה הכללי, בו העיסוק ברמה האסטרטגית, התכנון, קשרי החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי התפתחו מאוד תחת הפיקוד של עמיקם. המינוי שלך לתפקיד מפקד חיל האוויר הבא בעוד כחודש וחצי הוא הביטוי המובהק ביותר להערכה העצומה שיש כלפייך. גם על התפקיד המעולה שעשית וגם על האופן שבו אני משוכנע שתעשה את התפקיד הבא ואני רוצה להודות לך על זה".

"אמיר מביא איתו ניסיון פיקודי ארוך בפיקוד על מיטב היחידות של צה"ל", המשיך בדבריו רא"ל איזנקוט וברך את ראש אג"ת הנכנס, אלוף אבולעפיה. "אחרי פיקוד על שתי אוגדות ותפקיד של ראש חטיבת התכנון. אני משוכנע אמיר, שאת היכולות המצוינות שלך תביא לידי ביטוי לשולחן זה גם בתחומי האגף וגם בהיבטים רחבים יותר".

אביגדור ליברמן, שר הביטחון, אמר בטקס: "אמיר, אגף התכנון נמצא לפני עידן חדש. כל מה שקורה בשדה הקרב העתידי מחייב אותנו לשינויים משמעותיים ואין לי ספק שתעמוד באתגר הזה. נורקין, תפקיד ראש אגף התכנון שביצעת ומפקד חיל האוויר שעוד תבצע הם שני תפקידי מפתח עליהם בנוי צה"ל כולו. אתה תהיה ממונה על כוח המחץ של העם הזה, של המדינה הזו ושל צה"ל, אין לי ספק שתמשיך להצליח במשימתך".